سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
تفاهم‌نامه همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری همدان امضاء شد

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و استانداری همدان، به‌منظور انجام فعالیت‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی، اشتراک‌گذاری تجربیات و منابع اطلاعاتی با حضور اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سید سعید شاهرخی، استاندار همدان به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، استاندار همدان با اشاره به همکاری فی‌مابین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با این استان گفت: استانداری همدان از ظرفیت بالایی در ارائه خدمات به مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز غرب برخوردار است و خود را موظف به همکاری با مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز غرب می‌دانیم.
 
وی ادامه داد: به‌اعتقاد من اصلی‌ترین مشکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز غرب نبود ساختمانی مناسب برای آرشیو و نگداری منطقه غرب کشور است که این مهم در حال انجام و نهایی شدن است.
 
براساس این گزارش و طبق تفاهم‌نامه امضاء شده، همکاری طرفین در تسهیل ارزشیابی مدیریت اسناد و بایگانی‌های دستگاه‌های مشمول قانون اسناد ملی استان از طریق گردآوری اطلاعات بایگانی‌ها و جمع‌آوری، حفظ و پردازش اسناد با ارزش استان همدان در مدیریت اسناد و کتابخانه ملی آن منطقه و جلوگیری از نگهداری اوراق زائد و آزادسازی فضای اداری دستگاه‌های مشمول قانون اسناد ملی و فراهم آوردن شرایط و امکانات مناسب برای دسترسی عموم به اسناد مقرر شد.
 
همچنین مقرر شد شناسایی و فراهم‌سازی شرایط اهدا یا خرید منابع اسنادی خاندان‌ها و مجموعه‌داران شخصی استان همدان، شناسایی و رفع کسری مجموعه انتشارات کتاب و نشریات استان همدان جهت واسپاری قانونی و همکاری دو طرف در راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان همدان در حوزه‌های تاریخ شفاهی، مرمت اسناد، کتاب و حافظه جهانی در همکاری فی‌مابین انجام شود.
 
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز متعهد به تامین منابع و محرومیت‌زدایی کتابخانه‌های استان همدان، همکاری در راستای دیجیتال‌سازی منابع خطی استان همدان، همکاری جهت نظارت و ساماندهی بایگانی‌های راکد استان همدان و همکاری در ارائه آموزش‌های تخصصی و اسنادی و کتابخانه‌ای در سطح استان شد.
 
بر اساس این تفاهم‌نامه استانداری همدان نیز متعهد به انتقال تمامی اسناد و مدارک راکد مکتوب دیداری، شنیداری و الکترونیکی استانداری به معاونت اسناد ملی بر اساس قانون اساسی ملی ایران شد و استانداری همدان در تدوین دانشنامه استان همدان همکاری خواهد کرد. همچنین سرعت بخشیدن در واگذاری زمین و یا در صورت وجود ساختمان اداری مازاد از طریق طرح و تصویب در کارگاه مربوطه و موافقت شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان برای گسترش مرکز اسناد و کتابخانه‌های ملی منطقه غرب کشور از دیگر تعهدات استانداری همدان بود که در این تفاهم‌نامه به امضاء رسید.
 
در این جلسه هانیه گرائیلی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل؛ مظفر پاسدار شیرازی، معاون توسعه مدیریت و منابع؛ مهدی مقسومی، مدیر کل امورحقوقی مجلس و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و میثاق گودرزی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها