سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و کتابخانه دانشگاه تهران

تفاهم نامه همکاری بین مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسین میرزایی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، صبح امروز دوشنبه ششم بهمن ماه با حضور در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ضمن بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه و دیدار با رسول جعفریان، رئیس کتابخانه تفاهم نامه‌ای را به منظور گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی و انتقال تجربیات فی مابین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی امضا کرد.
 
این تفاهم‌نامه در راستای بهره‌گیری متقابل از منابع، ظرفیت‌ها و فرصت‌های علمی، پژوهشی طرفین در حوزه کتابخانه دیجیتال خصوصاً در دوران کرونا منعقد شده است.
 
براساس این تفاهم‌نامه، مؤسسه ضمن این که مطابق گذشته یک نسخه چاپی از آثار خود را در اختیار کتابخانه قرار می‌دهد، نسخه پی دی اف کتاب‌های منتشر شده را هم به کتابخانه اهدا می‌کند تا صرفاً به صورت فقط خواندنی در دسترس اعضای رسمی قرار گیرد. کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران هم متقابلاً امکان عضویت و استفاده اعضای مؤسسه از این کتابخانه را فراهم می‌کند.
 
میرزایی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ماندگار دکتر جعفریان و همکارانش در توسعه کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران، جایگاه علمی و فرهنگی دکتر جعفریان به عنوان استاد، پژوهشگر و مؤلف برجسته تاریخ و تجارب طولانی وی در تأسیس و مدیریت برخی از بزرگترین کتابخانه‌های کشور را ظرفیت و زمینه‌ای مناسب برای توسعه مجموعه ارزشمند کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران عنوان کرد.
 
رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی در ادامه با اشاره به این که این مؤسسه در کنار فعالیت‌های پژوهشی در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری و ارتباطات و فضای مجازی در حوزه نشر کتب تخصصی این حوزه نیز فعالیت دارد از انتشار بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب شامل ۲۳۵ عنوان کتاب تألیفی و ۱۳۶ عنوان اثر ترجمه‌ای به عنوان بخشی از دستاوردهای مؤسسه در حوزه انتشارات یاد کرد که بر اساس تفاهم نامه حاضر نسخه پی دی اف این آثار جهت مطالعه اعضای کتابخانه مرکزی اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها