سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
نمایشگاه مجازی بهترین فرصت برای عرضه کتاب با هزینه‌های کمتر است

مدیر نشر کوکب، گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بهترین فرصت است که بدون ترس یاد بگیریم با هزینه‌های کمتر،‌ کتاب را عرضه و به فروش برسانیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احمد قندی مدیر نشر کوکب، عرضه‌کننده کتاب‌های لاتین در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، از همان ابتدا که بحث برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت فیزیکی مطرح شد، معتقد بودم که این امر امکان‌پذیر نیست و تنها راه برگزاری نمایشگاه کتاب در شرایط کنونی، به‌صورت مجازی است. 
 
وی ادامه داد: برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بهترین فرصت است که بدون ترس یاد بگیریم با هزینه‌های کمتر،‌ کتاب را عرضه و به فروش برسانیم.
 
این استاد دانشگاه، گفت: اکنون حتی فردی در یکی از روستاهای شهرستان میناب در استان هرمزگان در جنوب ایران هم می‌تواند با استفاده از تخفیف در آسودگی کامل کتاب بخرد و آن ‌را از طریق پست به‌صورت رایگان دریافت کند.
 
قندی تصریح کرد: وجود برخی مشکلاتِ سایت در اولین دوره، چیز عجیبی نیست و بی‌انصافی است که کل یک کار خوب را به خاطر چند اشکال، زیر سوال ببریم. در دوره‌های بعد این مشکلات برطرف خواهند شد.
 
وی افزود: بعد از تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی، فکر نمی‌کنم که حتی خود مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی کشور هم بعد از این، اصراری به برگزاری نمایشگاه به‌صورت فیزیکی داشته باشند.
 
مدیر نشر کوکب که عرضه‌کننده کتاب‌های لاتین و زبان اصلی دانشگاهی است، با اشاره به حضور این نشر در نمایشگاه مجازی، گفت: اصولا در نمایشگاه‌های کتاب، یک سری مخاطب عموم داریم، ولی بیشتر فروش ما از محل کتابخانه‌های تخصصی و دانشگاهی است. اما امروز خیلی از دانشگاه‌ها بودجه کافی ندارند که برای تجهیز کتابخانه‌های خود، کتاب بخرند.
 
قندی بیان کرد: از طرفی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند و کتابخانه‌های دانشگاهی نیز در نبود دانشجویان و پژوهشگران، دچار رکود و بی‌انگیزگی شده‌اند. کتاب‌های خارجی نیز آنقدر گران است که دانشجویان مقاطع دکترا و متخصصان رشته‌های مختلف هم به ندرت توان خرید این کتاب‌ها را دارند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا هشتم بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها