سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طرح ملی «آرشیو مدرسه» را اجرا می‌کند

مدیر کل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از برگزاری طرح ملی «آرشیو مدرسه» به‌همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و با همکاری آموزش و پرورش به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم آرشیو و اسناد تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حامد ایرانشاهی، مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در توضیح این خبر گفت: طی تفاهم‌نامه فی‌مابین با آرشیو ملی ایران و آموزش و پرورش تهران طرح ملی آرشیو مدرسه اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: این طرح در سال نخست، در بزرگترین منطقه جمعیتی دانش‌آموزان ایران در آموزش و پ‍رورش منطقه 4 تهران اجرا خواهد شد. این طرح با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم آرشیو و اسناد تاریخی اجرایی می‌شود که نخستین جلسه از اجرای این طرح در آموزش و پرورش منطقه 4 برگزار شد.
 
ایرانشاهی بیان کرد: انتخاب آموزش و پرورش منطقه 4 تهران برای اجرایی کردن طرح آرشیو مدرسه به این دلیل بود که این منطقه بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را در خود جای داده است.
 
مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه با مدیرکل آموزش و پرورش تهران بزرگ، مدارس آموزش و پرورش منطقه 4 تهران برای اجرای این طرح انتخاب شده است و دلیل این امر نیز به خاطر وسعت جمعیت دانش‌آموزان این منطقه است؛ چراکه منطقه 4 تهران بالغ بر 130 هزار دانش‌آموز دارد که بیشترین جمعیت دانش‌آموزی در اداره‌کل‌های آموزش و پرورش سراسر کشور است.
 
ایرانشاهی عنوان کرد: در این جلسه محمد حدادی، مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی حضور داشت و ادامه بررسی و اجرای این طرح با حضور مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش منطقه 4 در آرشیو ملی ایران صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها