دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
اعتباری ‌شدن یارانه‌ها در نمایشگاه مجازی موجب استقبال دانشجویان شد

مدیر انتشارات مجد گفت: اعتباری‌شدن یارانه‌ها در نمایشگاه مجازی کتاب موجب شد خرید کتاب برخلاف نمایشگاه فیزیکی سهولت بیشتری داشته باشد و این موضوع اهمیت زیادی در استقبال دانشجویان داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سیدعباس حسینی‌نیک، مدیر انتشارات مجد در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به اهمیت عرضه کتاب در فضای مجازی، عنوان کرد: ما از سال ۱۳۸۰ سایت فعال فروشگاهی داشتیم و از آن زمان تجربه فروش اینترنتی را داریم و الان هم سایت فعال است و اهمیت آن را در ایام کرونا شاهد بودیم و ناشرانی هم که فروش اینترنتی داشتند در ایام کرونا آسیب کمتری دیدند.
 
وی ادامه داد: در نمایشگاه مجازی نیز که امکان بارگذاری و اصلاح اطلاعات داشتیم تلاش کردیم خیلی دقیق کار خود را انجام دهیم و اگرچه مواردی هست که اطلاعات تکرار شده است اما در مجموع کامل‌بودن اطلاعات کتاب‌ها یکی از مهمترین دلایل فروش ما بوده است.
 
حسینی‌نیک با بیان اینکه اطلاعات کتاب‌های ناشران باید به‌روز و دقیق باشد، گفت: چنین موضوعی موجب می‌شود که مشتری با سهولت بیشتری کتاب مورد نظر خود را پیدا کند اما مهمترین دلیل فروش، کامل‌بودن اطلاعات و به‌روز بودن قیمت‌ها در موسسات انتشاراتی است.
 
وی درباره استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب نیز توضیح داد: با توجه به اعتباری‌شدن یارانه‌ها در سال جاری، خرید کتاب برخلاف نمایشگاه فیزیکی سهولت بیشتری داشته باشد و این موضوع اهمیت زیادی در استقبال دانشجویان داشت و بر اساس آمارها استقبال زیادی هم از آن شده است.
 
حسینی‌نیک در پایان یادآور شد: دلیل اینکه بخش غیریارانه‌ای خیلی مورد استقبال مردم قرار نگرفت این بود که عمدتا ناشران در سایت‌های خودشان همین درصد تخفیف را در طول سال ارایه می‌کنند و انگیزه زیادی در میان خریداران ایجاد نمی‌کرد، در حالی که در بخش یارانه‌ای به دلیل اینکه میزان یارانه و تخفیف ناشر چشمگیر بود استقبال بیشتری از آن شد.
 
 نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا هشتم  بهمن‌ماه به نشانی tehranbookfair.ir تمدید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها