یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
نمایشگاه مجازی دسترسی به مخاطب کتابخوان در شهرهای دورتر را آسان کرده است

مدیر نشر اطراف معتقد است؛ برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به جهت دسترسی به مخاطب کتابخوان در شهرها و نقاط دورتر کشور خوب و کاربردی است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نفیسه مرشدزاده مدیر نشر اطراف در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به مزایای نمایشگاه مجازی کتاب گفت: شهرهایی در نقاط مختلف کشور داریم که مشکلات زیادی برای تهیه کتاب داشتند و به واسطه نمایشگاه مجازی توانستند به عناوین تازه نشر و کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.
 
وی افزود: برای ما به عنوان ناشر و از سوی دیگر برای مخاطبان کتابخوان یک رابطه دو سویه ایجاد می‌شود تا با همدیگر ارتباط برقرار کنیم و کتاب‌خوان‌های شهرهای دور را بهتر بشناسیم و این ارتباط آسان‌تر شده است.
 
مرشد‌زاده با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی جایگزین نمایشگاه فیزیکی نمی‌شود، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه فیزیکی لطف‌های خود را دارد زیرا می‌توانیم به صورت رو در رو با مخاطبانمان ارتباط داشته باشیم و گفت‌وگو کنیم و باید گفت که عدم برگزاری نمایشگاه یک نقص بزرگ ایجاد کرده است.
 
وی همچنین درباره لزوم فعالیت ناشران در فضای مجازی نیز توضیح داد:‌ به‌نظرم خوب است ناشران در فضای مجازی حضور داشته باشند تا بتوانند خیلی بهتر افراد را به سمت کتابفروشی‌ها هدایت کنند، زیرا هر کتابی که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند می‌تواند دوباره او را به سمت چرخه کتابفروشی سوق دهد و موجب می‌شود این چرخه بهتر عمل کند.
 
نفیسه مرشدزاده در پایان گفت: هر فردی که با کتاب آشنا می‌شود افراد دیگری را هم همراه خود می‌کند و می‌توان گفت که فضای مجازی برای بستر آشنایی جای خوبی است اما برای بستر خرید بهتر است مخاطب به چرخه خرید کتاب هدایت شود.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها