یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه مجازی کتاب قابل تصور نبود

اباذر رضانیا معلم با ابزار خرسندی از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: استقبال بی‌نظیری که از این نمایشگاه صورت گرفته، برای ما قابل تصور و قابل پیش‌بینی نبود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اباذر رضانیا معلم، مدیر انتشارات کوله‌پشتی در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، بیان کرد: خیلی خوشحالم از اینکه پس از کش‌وقوس‌های فراوان، نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سال 99 برگزار شد. استقبال بی‌نظیری که از این نمایشگاه صورت گرفته، برای ما قابل تصور و قابل پیش‌بینی نبود.
 
وی افزود: هرچند برخی مشکلات زیرساختی سایت ناشی از ترافیک بالای آن در روزهای نخست کمی مشکل‌ساز بود، ولی این مشکل به مرور کمتر و وضعیت بهتر شد. البته با توجه به اینکه نخستین دوره برگزاری نمایشگاه است، به‌هرحال آزمون و خطا وجود دارد و با استفاده از تجربیات به‌دست آمده در نخستین گام، دوره‌های بعدی این‌گونه رویدادها بهتر و با خطای کمتر برگزار خواهد شد.
 
این ناشر گفت: یکی از مزیت برگزاری نمایشگاه مجازی این است که از بروز برخی تخلفات همچون فروش و نقد کردن بن‌کارت‌ها جلوگیری کرد.
 
رضانیا با تأکید بر تسهیل در دسترسی گسترده‌تر جغرافیایی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، تصریح کرد: نمایشگاه مجازی به‌نوعی توانسته عدالت دسترسی به نمایشگاه کتاب را برای همه ناشران و مردم در سراسر کشور برقرار کند. حتی شاید بتوان گفت که این نمایشگاه برای شهرستانی‌های جذاب‌تر بوده است. تا امروز 80 درصد سفارش‌های ما از استان‌ها و حتی برخی شهرستان‌های دورافتاده بود.
 
وی با اشاره به تعداد عناوین عرضه‌شده از سوی این مرکز نشر در نمایشگاه مجازی، ادامه داد: 700 عنوان از کتاب‌های کوله‌پشتی در سایت نمایشگاه عرضه شده است. با توجه به استقبالی که صورت گرفته، تمایل داریم حتی برخی کتاب‌هایی که موجودی آن‌ها تمام شده را به‌صورت محدود چاپ و در نمایشگاه عرضه کنیم.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها