یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
نمایشگاه مجازی کتاب دسترسی مردم به کتاب را تسهیل می‌کند

کمال کمایی گفت: فعالان فرهنگی کشور تلاش می‌کنند مردم را به سمت کتاب سوق دهند و هدف این است که سرانه مطالعه را در کشور افزایش دهند، در این میان باید دسترسی مردم به کتاب را تسهیل کنیم و نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، کمال کمایی، رئیس تعاونی ناشران استان خوزستان در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: ساختار نمایشگاه کتاب در کشور ما اساسا با کشورهای دیگر متفاوت است، ساختار نمایشگاه در کشورهای دیگر به‌گونه‌ای است که نمایشگاه با هدف نشست بین ناشران، نویسندگان و مترجمان و سایر عوامل تولیدکننده کتاب برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: اهل ادب و ناشران در نمایشگا‌ه‌های کتاب با یکدیگر دیدار می‌کنند و همه عوامل فعال با همدیگر مذاکره کرده و قراردادهای کاری مختلف امضا می‌کنند و تنها یک روز به بازدید عمومی اختصاص دارد درحالی‌که نمایشگاه کتاب در کشور ما به‌ گونه دیگری است.
 
وی با طرح این موضوع که می‌توان از زیرساخت‌های موجود در این زمینه برای نمایشگاه مجازی کتاب بهره گرفت، افزود: در حوزه کتاب به‌دلیل فرهنگی بودن دست‌اندرکاران همه تلاش خود را انجام می‌دهند که مردم را به سمت کتاب سوق دهیم و هدف این است که سرانه مطالعه را در کشور افزایش دهیم و در این میان باید  دسترسی مردم به کتاب را تسهیل کنیم و نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند در این مسیر موثر باشد.
 
کمایی تاکید کرد: امیدوارم اجرای این طرح موقتی و مقطعی نباشد و به صورت مستمر در طول سال هم ادامه داشته باشد زیرا باعث دلگرمی ناشران می‌شود و مردم نیز به صورت راحت‌تر و آسان‌تر به کتاب دسترسی دارند و توجه جامعه هم به حوزه کتاب بیشتر می‌شود اما باید در نظر داشته باشیم که در سال های آینده از تجربیات گذشته هم بهره بگیریم.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از تا ششم  بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir     ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها