شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای آزمایش صنعت نشر کشور است

حسین فتایی عنوان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی برای آزمایش صنعت نشر کشور است تا خود را با شرایط جدید و نوظهور تطبیق دهد و فکر می‌کنم این نمایشگاه کمک بسیاری به اقتصاد نشر خواهد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به اهمیت نمایشگاه مجازی کتاب گفت: با این‌که ویروس کرونا همه دنیا را درگیر کرد و تبعات منفی زیادی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشت؛ اما شاید از نگاه دیگر کمک کرد که بیشتر به سمت استفاده از بستر فضای مجازی برویم.
 
وی ادامه داد: نمونه این اقدامات مثل جلسات ویدئو کنفرانس، وبینار‌ها و همچنین جشنوار‌ه‌ها و کنسرت‌های فرهنگی و هنری است که در این ایام در بستر فضای مجازی برگزار شدند و تجربه‌های موفقی هم بودند.
 
وی با بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای آزمایش صنعت نشر کشور است، عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی است تا خود را با شرایط جدید و نوظهور تطبیق دهیم و فکر می‌کنم این نمایشگاه کمک زیادی به اقتصاد نشر خواهد کرد؛ چراکه طی ماه‌های گذشته بسیاری از اتفاق‌های فرهنگی و غیرفرهنگی در بستر فضای مجازی انجام شده و به نوعی فرصتی برای خودآزمایی ما است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: با توجه به این‌که  تلاش‌های زیادی برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب صورت گرفته و بسیای از نواقص برطرف شده است؛ قرارداد با شرکت پست و تبلیغات این نمایشگاه و ۲۴ ساعته بودن آن یک مزیت به شمار می‌آید.
 
وی با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی بخشی از ضررهایی که به فعالان حوزه چاپ و نشر کتاب وارد کرده را جبران می‌کند، بیان کرد: از سوی دیگر بر این باورم که با این نمایشگاه شور و انگیزه‌ای در میان مردم و جامعه ایجاد شده تا بتوانیم مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم بخصوص الان که باید در خانه باشند و فرصت زیادی برای کتاب و مطالعه دارند.
 
احمد حسین فتایی در پایان با بیان این‌که این نمایشگاه تجربه خوب و ارزشمندی است، گفت: امیدوارم در استان‌ها نیز شاهد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب باشیم.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها