شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا

مرکز فرهنگی شهر کتاب از روز چهارشنبه هشتم بهمن ساعت ۱۱ صبح درس گفتارهایی درباره ‌ابن سینا را آغاز می‌کند که هر هفته در چهارشنبه‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ابن‌ سینا، فیلسوف، طبیب، ریاضیدان و دانشمند برجسته‌ ایران است که شهرت جهانی دارد. شهرت او بیشتر در فلسفه و طب بوده و فلسفه‌ او، فلسفه‌ مشائی، متاثر از فلسفه‌ نوافلاطونی و دین اسلام است. وی نخستین کسی است در ایران بعد از اسلام که درباره‌ تعلیم و تربیت اظهار نظر کرد و قواعدی را استخراج و اعلام نمود. عمده‌ آثار او به عربی است و اشعاری نیز به عربی و فارسی بدو نسبت داده‌اند. زندگی پرفراز و نشیب و توانایی‌های شگفت‌انگیز او سبب پیدایش افسانه‌های فراوانی پیرامون شخصیت وی شده است. از آثار مشهور او می‌توان به نجات، قانون، شفا، اشارات، دانشنامه علایی، قراضه طبیعیات، مبدا و معاد یاد کرد. همچنین حی‌بن‌یقظان، سلامان و ابسال، معراج‌نامه از داستان‌های تمثیلی - فلسفی اوست.حدود ۲۴۰ اثر به وی نسبتد داده‌اند. نام، آثار و اندیشه‌های ابن‌ سینا دربیشتر آثار شاعران زبان فارسی انعکاس یافته است و با استفاده از آنها مضامینی پرداخته‌اند. هنوز بسیاری از آثار ابن‌ سینا به شکل علمی، تصحیح و شرح و انتشار نیافته است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب از روز چهارشنبه هشتم بهمن ساعت ۱۱ صبح درس گفتارهایی درباره ‌ابن سینا را آغاز می‌کند که هر هفته در چهارشنبه‌ها ادامه دارد. نخستین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی بوعلی سینا با حضور دکتر رضا داوری‌اردکانی، دکتر حسین معصومی‌همدانی و دکتر محمدجواد اسماعیلی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این درس گفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang  و تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها