شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
عرضه مستقیم کتاب از محاسن نمایشگاه مجازی کتاب است

کورش علمی معتقد است: دنیا به سمت مجازی شدن پیش رفته که این فضا به‌ویژه در شرایط شیوع بیماری، فرصت‌هایی را در اختیار حوزه‌های مختلف قرار داده است. نمایشگاه مجازی کتاب نیز در این راستا برگزار شد که عرضه مستقیم کتاب از مزایای آن است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کورش علمی، مدیر اجرایی انتشارات سخن در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، به‌ویژه برای ناشران می‌تواند بسیار مفید باشد. به‌نظر می‌رسد در شرایط فعلی تنها راهی که ناشران می‌توانند نقدینگی داشته باشند، فروش آنلاین و نمایشگاه مجازی کتاب است.
 
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا و همچنین وضعیت کاغذ در کشور، این طرح اگر تداوم داشته باشد، برای رونق چرخه نشر مثمرثمر است. یکی از محاسن نمایشگاه مجازی این است که مردم به‌ویژه در شهرستان‌ها با هزینه‌های کمتر بدون طی مسافت و با تخفیف و ارسال رایگان می‌توانند کتاب بخرند.این موارد باعث شده استقبال از نمایشگاه در نخستین دوره برگزاری آن خوب باشد.
 
مدیر اجرایی انتشارت سخن تصریح کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم دنیا هر روز بیشتر با فناوری همسو می‌شود و ما نیز باید بتوانیم خود را با این روند هماهنگ کنیم. اکنون دنیا به سمت مجازی شدن پیش رفته که این فضا به‌ویژه در شرایط شیوع بیماری، فرصت‌هایی را در اختیار حوزه‌های مختلف قرار داده است. نمایشگاه مجازی کتاب نیز در این راستا برنامه‌ریزی و برگزار شد که عرضه مستقیم کتاب از مزایای آن است.
 
علمی افزود: در نمایشگاه استانی جنوب کرمان، مشکلاتی وجود داشت که اشکال در عرضه کتاب‌های چندجلدی از آن‌جمله است، اما در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، این مشکل برطرف شده است. برگزاری این نمایشگاه ارزشمند است.
 
وی همچنین درباره نحوه حضور انتشارات سخن در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: حدود 300 عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه عرضه کردیم که حدود 40 عنوان، نخستین‌بار در سال جاری منتشر شده‌ است. کتاب دو جلدی «تذکرة‌الاولیاء» با مقدمه، تصحیح و تعلیقات استاد محمدرضا شفیعی کدکنی، دوره چهار جلدی «شاهنامه» با تصحیح و ویرایش دکتر جلال خالقی مطلق و «دو قرن سکوت» اثر دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، ازجمله آثاری هستند که گمان می‌کنم در این نمایشگاه هم با استقبال مخاطبان مواجه شوند.
 
 نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا ششم  بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها