جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای یافتن تازه‌های نشر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: اکنون با دسترسی آسان به اینترنت فرصتی مناسب برای اهالی نشر است تا به مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و مخاطبان هم تازه‌های نشر را پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فاطمه کرم‌پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با مثبت ارزیابی‌کردن نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: اگرچه نمایشگاه‌ها به صورت فیزیکی و حضوری شور و شوق زیادی برای مردم و مخاطبان ایجاد می‌کند اما به دلیل شرایط کنونی و اینکه مردم در مکان‌های شلوغ حاضر نمی‌شوند فرصت خوبی برای ناشران است تا از این فضا استفاده کنند.

وی ادامه داد: دسترسی به تازه‌های نشر یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌ و کاربرد نمایشگاه مجازی کتاب برای مردم و مخاطبان است هرچند در کنار آن آسانی و راحت‌بودن خرید کتاب را هم باید به ویژگی‌های آن اضافه کرد.
 
کرم‌پور با بیان اینکه سفارش کتاب از منزل و محل کار و دریافت آن به صورت رایگان از ویژگی‌های این نمایشگاه مجازی است، گفت: این راحتی و دسترسی آسان به کتاب و تازه‌های نشر برای همه مردم در مقابل عدم حضورشان در نمایشگاه فیزیکی برابری می‌کند و اگر نمایشگاه کتاب تهران هم فیزیکی برگزار می‌شد همه مردم به آن دسترسی نداشتند در حالی که نمایشگاه مجازی کتاب این موضوع را حل کرده است.
 
وی در این زمینه توضیح داد: دسترسی آسان به اینترنت فرصتی مناسب برای اهالی نشر است تا به مخاطبان خود دسترسی داشته باشند.
 
فاطمه کرم‌پور درباره ضرورت ورود ناشران به فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آن نیز توضیح داد:‌ امروز تکنولوژی و رشد خیلی سریع فضای تکنولوژی می‌طلبد که همه مردم این فضا را تجربه کنند؛ به‌خصوص ناشران، زیرا با این شرایط استفاده از فناوری‌های نوین اجتناب‌ناپذیر است و اگر ناشری به دنبال مخاطب خود است باید در این فضاها حضور داشته باشد، در غیر این صورت با شکست مواجه خواهد شد.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها