پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
نمایشگاه مجازی کتاب فرصت خوبی برای اهالی نشر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حتی اگر مجبور نبودیم نمایشگاه کتاب را به صورت مجازی برگزار کنیم باید بستر حضور ناشران در فضای مجازی را خیلی زودتر فراهم می‌کردیم و این نمایشگاه فرصت خوبی برای اهالی نشر است.

ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران؛ با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: بخش فرهنگ و هنر و رسانه طی یکسال اخیر بیشترین ضرر را دیدند، اما متاسفانه آنگونه که باید نتوانستیم از این بخش‌ها حمایت کنیم زیرا شرایط به دلیل بیماری کرونا خاص بود.

وی با بیان اینکه بیشترین ضرر را ناشران و اهالی حوزه فرهنگ متحمل شدند، افزود: با توجه به مشکلاتی مثل پرداخت حق بیمه و حقوق‌ها، برخی از کارمندان ناشران بیکار شدند و نمایشگاه مجازی کتاب رویدادی است که می‌تواند به کمک اهالی نشر بیاید و بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را جبران کند.

شریفی با اشاره به شرایط ناشران در استان چهارمحال و بختیاری توضیح داد: بیماری کرونا شرایط کار را برای اهالی فرهنگ سخت کرد و مشکلات عدیده‌ای در بخش نشر برای دست‌اندرکاران این حوزه به وجود آورد و معتقدم نمایشگاه مجازی برای افرادی که سالانه منتظر نمایشگاه کتاب تهران بودند امیدبخش باشد. 

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های گسترده ناشران و مردم درباره نمایشگاه کتاب امیدوار هستم که استقبال خیلی خوبی از سراسر کشور از نمایشگاه مجازی کتاب شود و قطعا بخش زیادی از مشکلات حوزه نشر و نیاز بخش زیادی از کتابخوان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

شریفی در بخش دیگر صحبت‌های خود بر لزوم حضور ناشران در فضای مجازی تاکید کرد و یادآور شد: ما حتی اگر مجبور نبودیم نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کنیم باید بستر حضور ناشران در فضای مجازی را خیلی زودتر فراهم می‌کردیم زیرا برنامه‌های زیادی تاکنون درباره خرید و تخفیف کتاب و فروشگا‌ه‌های اینترنتی کتاب انجام شده که با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است.

ابراهیم شریفی در پایان گفت: امیدوارم این فرصت را غنیمت بشماریم و ناشران در فضای مجازی حضور داشته باشند زیرا این حضور باعث می‌شود طرفداران و علاقه‌مندان کتاب با کمترین هزینه و با سهولت و دسترسی بیشتری کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند و این اقدام باید به صورت مستمر در طول سال ادامه داشته باشد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب ها به صورت رایگان ارسال می شوند و علاقه‌مندان می توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن ماه به سامانه tehranbookfair.ir  مراجعه کنند.

ساعت بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت 24 ساعته است و کتاب های ناشران داخلی با تخفیف 20درصدی و کتاب های ناشران خارجی با تخفیف 50درصدی ارائه می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها