چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
نمایشگاه مجازی کتاب به کاهش هزینه‌های نمایشگاهی کمک می‌کند

مونا آرام‌فر بیان کرد: ناشران هر سال برای نمایشگاه کتاب تهران مبالغ زیادی برای غرفه‌سازی، نیرو و رفت‌و‌آمد هزینه می‌کنند اما در نمایشگاه مجازی این هزینه‌های نمایشگاهی کاهش بسیار زیادی دارند و اگر مردم از این رویداد استقبال کنند با برگزاری نمایشگاه مجازی بسیاری از این هزینه‌ها کم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مونا آرام‌فر، مدیر انتشارات شازده کوچولو و مدیر اجرایی انتشارات تخته سیاه در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به تغییر فضای نمایشگاهی کشور از بهمن سال گذشته، گفت: با شیوع بیماری کرونا از بهمن سال گذشته، لغو نمایشگاه‌های استانی و به‌دنبال آن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعامل بین ناشر و مخاطب دیگر وجود نداشت و به مرور ناشران خیلی کمرنگ‌تر از سایر صنوف دیده شدند.  

مدیر انتشارات شازده کوچولو افزود: به‌نظر من نمایشگاه مجازی کتاب افراد زیادی را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق می‌دهد زیرا اختصاص بن به گروهی از مخاطبان موجب شد که خریداران زیادی به سراغ ناشران بیایند و در انتظار برگزاری نمایشگاه مجازی باشند؛ در تجربه نمایشگاه کرمان نیز شاهد این موضوع بودیم.

وی با بیان این‌که ایجاد ارتباط و تعامل مردم با ما، طی یک ماه اخیر که اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه آغاز شده رشد زیادی داشته است، عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات خیلی خوب در نمایشگاه مجازی این است که من ناشرانی را می‌شناختم که کتاب‌های سال گذشته خود را به نمایشگاه می‌آوردند و به عنوان کتاب جدید می‌فروختند ولی این موضوع در نمایشگاه مجازی کتاب تهران کنترل می‌شود.

آرام‌فر همچنین در پایان صحبت‌های خود کاهش هزینه‌ها در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را یکی دیگر از نقاط قوت آن دانست و گفت: من هر سال برای نمایشگاه کتاب تهران مبالغ زیادی برای غرفه‌سازی، نیرو و رفت و‌آمد هزینه می‌کردم اما در نمایشگاه مجازی این هزینه‌ها کاهش بسیار زیادی دارند و اگر مردم از این رویداد استقبال کنند با برگزاری نمایشگاه مجازی بسیاری از این هزینه‌ها کم می‌شود.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب‌ها به صورت رایگان ارسال می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن‌ماه به سامانه tehranbookfair.ir  مراجعه کنند.

ساعت بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به‌صورت 24 ساعته است و کتاب های ناشران داخلی با تخفیف 20درصدی و کتاب‌های ناشران خارجی با تخفیف 50درصدی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها