چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
مردم در نمایشگاه مجازی کتاب به تازه‌های نشر دسترسی دارند

محمدعلی پیرسبزی گفت: آشنایی با تازه‌های نشر و ناشران سراسر کشور در بستر فضای وب اتفاق بسیار خوبی است که در نمایشگاه مجازی کتاب رخ می‌دهد و مردم می‌توانند به صورت همسان و یکدست از تازه‌های نشر مطلع شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)،محمدعلی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب در نخستین تجربه خود نواقصی دارد که قطعا در دوره‌های آتی برطرف می‌شود، عنوان کرد: ازجمله نقاط مثبت این رویداد این است که همه شهرستان‌ها و استان‌ها می‌توانند از نعمت نمایشگاه کتاب بهره‌مند شود، همچنین نیروی انسانی زیادی هم نمی‌خواهد و هزینه‌های زیادی نیاز ندارد.
 
وی با اشاره به حضور جمع زیادی از ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: همه آثار ناشران در اختیار و معرض دید مردم و مخاطبان در سراسر کشور قرار دارد و این موضوع اتفاق بسیار خوبی است؛ معتقدم همه نمایشگاه‌های فیزیکی کتاب هم می‌توانند در این مسیر حرکت کنند، زیرا شور و شعف خاصی در کل جامعه ایجاد می‌کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آشنایی با تازه‌های نشر و ناشران سراسر کشور در بستر فضای وب اتفاق بسیار خوبی است که در نمایشگاه مجازی کتاب رخ داده و مردم می‌توانند به صورت همسان و یکدست از تازه‌های نشر مطلع شوند.
 
وی با اشاره به این‌که رفع نواقص اجرایی نمایشگاه کمک می‌کند که در دوره‌های آتی با استقبال بیشتری روبه‌رو شویم، ادامه داد: در این میان کمک‌های مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عرضه کتاب با تخفیف نیز از جمله ویژگی‌هایی است که نمایشگاه مجازی کتاب تهران را خاص و ویژه می‌کند.
 
محمدعلی پیرسبزی همچنین درباره لزوم ورود ناشران به فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید کرد: وقتی ناشران کتاب‌های خود را به‌صورت دسته‌بندی و موضوعی در اختیار مردم قرار می‌دهند، مخاطبان هم در فرصت مناسب از میان کتاب‌های موجود در سایت آثار مورد نظر خود را انتخاب و خریداری می‌کنند و باید از این ظرفیت استفاده بهینه کرد.
 
 در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کتاب‌ها به‌صورت رایگان ارسال می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن‌ماه به سامانه tehranbookfair.ir مراجعه کنند.
 
ساعت بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به‌صورت 24 ساعته است و کتاب‌ ناشران داخلی با تخفیف 20درصدی و کتاب ناشران خارجی با تخفیف 50درصدی ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها