دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
نمایشگاه مجازی کتاب سرمایه‌گذاری برای آینده است

مدیر انتشارات صابرین گفت: نمایشگاه مجازی کتاب نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده و صرفه‌‌جویی در هزینه‌ها و بودجه‌های دولتی است که می‌تواند در قالب یارانه به خریداران و مردم اختصاص پیدا کند.

محمدرضا توکل صدیقی، مدیر انتشارات صابرین در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، نمایشگاه مجازی کتاب را یک ضرورت برای اهالی نشر دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه از سه منظر منافع ناشران، منافع مخاطبان و منافع ملی اهمیت دارد و به‌نظرم حسن نمایشگاه در این است که یک بار سرمایه‌گذاری روی آن می‌شود اما در حقیقت پایه‌ و مبنایی برای سایت بزرگ ملی باشد که در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده شود.
 
وی افزود: نرم‌افزار کارآمد و حرفه‌ای در کنار این نمایشگاه طراحی شده است که ناشران می‌توانند پس از عضویت اطلاعات کتاب‌های خود را در آن بارگذاری کنند و امکان خرید در یک مقاطعی به وجود آید و دولت نیز برای اعطای یارانه به خریدار از این بستر بهره ببرد.
 
توکل صدیقی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را یک کار با ثبات می‌دانم، ادامه داد: من با برگزاری این نمایشگاه موافق هستم زیرا معتقدم با هزینه اندک می‌توان سایت کارآمدی ایجاد کرد که برای سالیان سال باقی می‌ماند.
 
وی یادآور شد: این سایت یک سرمایه‌گذاری همیشگی و ماندگار است که نیازی ندارد هر سال روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و نوعی صرفه جویی برای بودجه‌های مصرفی و دولتی به جای اجاره محل و هزینه پرسنل و .. است که می‌توان در قالب یارانه به مصرف‌کننده اختصاص دهیم.
 
توکل صدیقی با طرح این موضوع که ایجاد سایت و نمایشگاه مجازی کتاب یک خدمت بزرگ به مصرف‌کننده است، گفت: امروز دنیا به سمت فروش آنلاین حرکت کرده است و فرهنگ جدید جوامع امروزی است و کتابفروشی‌های فیزیکی در سطح دنیا محدود شده‌اند و در مقابل کتابفروشی‌های مجازی رشد پیدا کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه وقتی جهان در حال حرکت به این سمت است طبیعتا نمایشگاه ما هم باید به این سمت حرکت کند، ادامه داد: این موضوع امروز یک جبر روزگار است و حتی کتابفروشی‌های کوچک هم باید سایت داشته باشند و باید بتوانند در فضای مجازی کتاب عرضه کنند تا بتوانند بمانند و به حیات خود ادامه دهند.
 
به گفته توکل صدیقی، وقتی کتابفروشی در دنیای امروز بدون حضور در دنیای مجازی نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد، نمایشگاه‌های فیزیکی هم اگر به دنیای مجازی قدم نگذارند و در قالب سایت برای فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی نکنند امکان تداوم آن‌ها پایین می‌آید زیرا بسیار هزینه‌بر هستند و هر سال هم بالاتر می‌رود.
 
وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این در حالی است که در نمایشگاه مجازی کتاب همه هزینه‌ها به نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده می‌شود و هزینه‌های آن هر سال دوباره تکرار نمی‌شود بلکه این روند ارزش افزوده ایجاد می‌کند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها