دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
نمایشگاه مجازی کتاب نفس تازه‌ای به اهالی نشر می‌دهد

حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران نفس تازه‌ای به ناشران، مولفان و کسانی که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کنند داده شود.

حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: در شرایط کرونایی امروز تدبیر برای استفاده از فضای مجازی در برگزاری نمایشگاه کتاب تدبیر بسیار ‌بجایی است زیرا می‌توان از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این فضا وجود دارد استفاده کرد. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون در بخش مدیریت کلان بیماری کرونا در کشور اشکالاتی وجود دارد که اگر این اشکالات اصلاح شود در بخش فرهنگ، آموزش و هنر که با روح انسان سر و کار دارند می‌توانیم شاهد شرایط بهتری باشیم.
 
او از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در وضعیت کنونی به عنوان یک تصمیم خوب نام برد و عنوان کرد: امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه نفس تازه‌ای به ناشران، مولفان و کسانی که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کنند داده شود.
 
وی همچنین درباره اثرات برگزاری این نمایشگاه برای اهالی نشر بخصوص ناشران توضیح داد: به طور مسلم نمایشگاه مجازی کتاب در به دست آوردن پول در گردش برای ناشران موثر است تا بتواند حرکت خوبی در میان صنعت نشر ایجاد کند و به آن امیدوار هستیم.
 
حسین میرزایی در پایان گفت: البته باید به یاد داشته باشیم سر و کار داشتن به شکل دائمی با فضای مجازی آن هم برای کتاب خواندن ممکن است مشکلاتی برای روح و روان انسان‌ها ایجاد کند؛ در واقع به عنوان یک راهکار موقت خوب است اما به شکل دائمی فرایند کتاب‌های فیزیکی را نباید فراموش کرد.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها