سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
یک کتاب شعر کودک به‌همت حوزه هنری کردستان منتشر شد

یک کتاب شعر کودک به زبان کُردی شامل سروده‌های هادی یوسفی با تصویرگری ژاله یوسفی‌نژاد، به‌همت حوزه هنری استان کردستان و ازسوی انتشارات «پرهیب» چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، رییس حوزه هنری استان کردستان در خصوص چاپ این کتاب، گفت: در راستای سیاست‌های محوری حوزه هنری در توجه به زبان و ادبیات کردی و توجه به آموزش کودکان و نوجوانان، کتاب شعر کُردی «ڕێوی بێ ناز و ڕاوچی فێڵباز» سروده هادی یوسفی با تصویرگری ژاله یوسفی‌نژاد روانه بازار نشر شد.

امین مرادی با اشاره به اینکه کتاب یادشده در 26 صفحه در انتشارات پرهیب، در شمارگان 1200 نسخه با قیمت 30 هزار تومان عرضه شده است، درباره این کتاب شعر، گفت: زیبایی و قابل فهم بودن اشعار کتاب برای گروه سنی کودک ونوجوان، معرفی چندین داستان قدیمی در دل اشعار سروده شده، تلاش در جهت آموزش زبان مادری به کودکان و نوجوانان با ارائه بخش فرهنگ لغات در پایان کتاب، توصیه‌های ویژه اخلاقی و آموزشی به کودکان در قالب شعر، تصویرگری و طراحی جلد زیبا و متناسب با اشعار، صفحه‌آرائی و چاپ با کیفیت بسیار خوب از ویژگی‌های بسیار خوب این کتاب است.

وی همچنین درباره نویسنده کتاب گفت:‌ هادی یوسفی متولد ۱۳۵۵ دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر کرمان و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور کردستان است. شاهنامه، ادب حماسی کُردی، ادبیات تطبیقی به‌ویژه ادبیات کردی و فارسی و ادبیات کودکان از بخش‌هایی است که بسیار مورد توجه این نویسنده و پژوهشگر توانمند است و چاپ کتاب «کردستان و ادب حماسی» در قالب دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان در حوزه هنری و کتاب «تیکوشانی بی‌ وچان به‌ره‌و ئامانجی ژیان» در کنار ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی از جمله نتایج تلاش‌های اوست.

رییس حوزه هنری استان کردستان در خصوص تصویر گر این کتاب نیز گفت: ژاله یوسفی‌نژاد متولد ۱۳۶۶ سنندج، فارغ التحصیل کارشناسی گرافیک محیطی، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده و تاکنون آثار این هنرمند علاوه بر راهیابی به نمایشگاه‌هایی در ده‌ها جشنواره داخلی و خارجی معتبر مقام‌های ارزشمندی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: چاپ بیش از 30 اثر تصویرسازی در هفته‌نامه سیروان، دو نمایشگاه انفرادی در دانشگاه و شرکت در نمایشگاه‌های جمعی دانشگاه، شرکت در نمایشگاهای گروهی کاریکاتور حوزه، تقدیرشده در جشنواره استانی فرهنگ شهروندی سنندج، چاپ چند اثر تصویرسازی در کتاب گرافیک بابان ۲، تصویرسازی برای چند کتاب کودک، کسب مقام سوم ورکشاپ وسوسه خانه هنرمندان و .. راهیابی به نمایشگاه جشنواره انسان جنگل زندگی، راهیابی به نمایشگاه نفوذ، راهیابی به نمایشگاه جشنواره بانوان برزیل، راهیابی به بخش منتخبین جشنواره با موضوع زن مصر و بخش فینال جشنواره کایت ایتالیا، کسب جایزه ویژه George Gavrilean و دیپلم افتخار بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی طنز کارتون رومانی در سال ۲۰۱۷  ...، بخشی دیگر از موفقیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها