پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
صداوسیما نقشی بی‏‌بدیل در اطلاع‏ رسانی نمایشگاه مجازی کتاب خواهد داشت

محمدحسین رنجبران بیان کرد: صداوسیما به عنوان رسانه‏‌ای فراگیر که محل رجوع بخش اعظم ایرانیان است، قطعا نقش بی‏ بدیلی در اطلاع‏‌رسانی و دعوت مردم به حضور در این نمایشگاه خواهد داشت.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، چاره‌ای جز تغییر سبک زندگی و کسب و کارهای پیش روی‏مان نیست. راه‏ حل‏ های خلاقانه، استفاده از امکانات موجود و یافتن چاره‏‌های جدید، به رونق کسب و کارها و در همین حال کمک به صنعت چاپ و نشر، به ویژه ناشران کتاب خواهد انجامید.
 
او با اشاره به این که اگر نمایشگاه مجازی کتاب از ابزارهای نوین بهره ببرد، حتما به تجربه بسیار خوبی تبدیل خواهد شد بیان کرد: کما اینکه رسانه ملی نیز هفدهمین نمایشگاه فناوری رسانه خود را به صورت مجازی برگزار کرد و توانست تجربه ارزنده‏ای را ثبت کند. بنابراین در نظر داشتن ابزارهای مضاعف در نمایشگاه مجازی کتاب، قطعا به معرفی بهتر کتاب‏‌ها و ترغیب مخاطبان به کتابخوانی می‌‏انجامد.
 
وی افزود: صداوسیما به عنوان رسانه‌ای فراگیر که محل رجوع بخش اعظم ایرانیان است، قطعا نقش بی‏‌بدیلی در اطلاع‏رسانی و دعوت مردم به حضور در این نمایشگاه خواهد داشت.
 
رنجبران همچنین بیان کرد: همچون سال‏ های اخیر، رسانه ملی برخود فرض می‌داند که در برنامه‏های متعدد و متنوع خود برای بخش‏ های مختلف جامعه، این نمایشگاه را به مخاطبان معرفی کند. این اقدام چه در قالب خبری و چه در قالب ویژه برنامه‏ ها صورت خواهد گرفت.
 
 
مدیرکل روابط‌عمومی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: به طور مشخص برنامه‏های رادیویی متعددی برای این منظور تدارک دیده شده و برنامه‌های خبری نیز به فراخور بحث، به این رویداد خواهند پرداخت. برنامه‏ها در همه شبکه‌ها پخش خواهد شد، چرا که هر کدام از شبکه ‏ها طیف خاصی از مخاطبان را دارند.
 
رنجبران در پایان گفت: رسانه ملی با تمام توان این برنامه ‏ها را پوشش خواهد داد و کمک به جهش تولید در بخش فرهنگ را بر خود فرض می‌داند. ان‏شاالله این نمایشگاه به فرصتی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و رونق صنعت نشر کتاب در این ایام کرونایی تبدیل شود.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها