پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
نمایشگاه مجازی کتاب بهترین راهکار و پیشنهاد برای خریداری کتاب به شمار می‌آید

مدیر انتشارات طلایی تاکید کرد: اکنون که در دوره کرونا به سر می‌بریم و فروش فیزیکی کتاب مشکلات خاصی به همراه دارد نمایشگاه مجازی کتاب بهترین راهکار و پیشنهاد برای خریداری کتاب به شمار می‌آید.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کاظم طلایی، مدیر انتشارات طلایی در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب فرصت بسیار خوبی برای اهالی نشر است، عنوان کرد: امیدواریم در برنامه‌ریزی‌های نمایشگاه و سایت به‌گونه‌ای اقدام شود که کتاب‌های همه ناشران دیده شود.
 
وی با بیان اینکه امکان جستجو نیز باید به صورت قوی در سایت پیش‌بینی شود، گفت: جستجو و پیدا کردن کتاب‌ها از سوی مخاطبان باید سهولت داشته باشد و طراحی ساده و آسان باید از ویژگی‌های این نمایشگاه باشد.
 
طلایی افزود: اگر ابزار کار به خوبی مهیا شده باشد و از جوانب مختلف به آن پرداخته شده باشد اکنون که در دوره کرونا به سر می‌بریم و فروش فیزیکی کتاب مشکلات خاصی به همراه دارد نمایشگاه مجازی کتاب بهترین راهکار و پیشنهاد برای خریداری کتاب به شمار می‌آید.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود از لزوم پیش‌بینی عرضه نسخه الکترونیک کتاب‌ها در نمایشگاه های مجازی کتاب‌ سخن به میان آورد و ادامه داد: اگر شرایطی پیش‌بینی شود که ناشران بتوانند نسخه الکترونیک کتاب‌هایشان را نیز بر روی سایت قرار دهند خوب است، البته در این زمینه ناشران دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در زمینه بحث رعایت کپی‌رایت و عدم کپی کتاب‌هایشان دارند که قطعا می‌توان در این زمینه با مشورت کارشناسان آگاه جلوی سوءاستفاده را گرفت.
 
وی با بیان اینکه این موضوع به معنی حذف کتاب فیزیکی نیست، گفت: کتاب فیزیکی در طول سالیان مختلف جایگاه خود را حفظ کرده و بعید می‌دانم در سال‌های پیش رو هم این جایگاه را از دست بدهد اما از آنجایی که در بحران کرونا به سر می‌بریم کارکرد‌های فضای مجازی به ما کمک می‌کند تا سطح دسترسی به کتاب‌ها آسان‌تر شود اما قطعا بعد از این مشکلات کتاب فیزیکی به جایگاه قبلی خود باز می‌گردد.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها