سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
خانواده شهید 2000 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی بوشهر اهدا کرد

2000 جلد کتاب توسط خانواده شهید سردار باقر میگلی‌نژاد به کتابخانه‌های عمومی شهر بوشهر اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، در راستای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، تعداد ۲۰۰۰ جلد کتاب از سوی خانواده سردار شهید باقر میگلی‌نژاد به کتابخانه‌های عمومی خلیج فارس و مرحوم مبصری بوشهر اهدا شد.

کتاب‌های اهدایی این شهید در موضوعات مختلف عقیدتی، مذهبی، علمی، تاریخی و عمدتاً برای گروه سنی بزرگسالان است که پس از طی مراحل اداری و فنی لازم، در اختیار مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.


یادآوری می‌شود، شهید میگلی نژاد در سال ۱۳۲۶ در محله تل کویتی شهرستان بوشهر متولد شد. وی در میان خانواده و اهل محل از نظر قدرت بدنی سرآمد بود. پس از اخذ دیپلم و طی دوره سربازی به استخدام بهداری درآمد. شهید میگلی‌نژاد فعالیت سیاسی خود را از سال ۵۲ آغاز کرد. در شهر بوشهر علیه رژیم طاغوتی پهلوی به مبارزه مخفی پرداخت. با آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم شاه، منزل شهید به‌عنوان پایگاهی برای تکثیر اعلامیه‌های امام (ره) و محل تجمع مبارزین درآمد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی به عضویت شورای سپاه و سپس به فرماندهی بسیج شهرستان بوشهر منصوب شد. با آغاز جنگ تحمیلی مسئولیت اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌ها را بر عهده داشت. وی به دفعات عازم جبهه‌های نبرد شد و سرانجام در منطقه عملیاتی شوش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها