دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
پایان داوری آثار یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی

دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: آثار ارسالی به این دوره از جشنواره در قالب‌ کتاب، طرح پژوهشی، پایان‌نامه ارشد، رساله دکتری، ایده‌های نوآورانه و تولیدات فناورانه مورد داوری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حسن مقدس‌زاده؛ دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با اعلام این خبر گفت: به منظور تبادل اطلاعات و پیشبرد بهینه فرایند داوری علمی آثار رسیده به جشنواره، کمیته علمی شامل 17 تن از متخصصان موضوعی، تشکیل شده و داوران با توجه به موضوع آثار رسیده توسط این کمیته انتخاب شدند.

وی افزود: هر اثر حداقل از سوی دو داور متخصص مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت وجود اختلاف معنادار بین نظر دو داور، اثر برای داور سوم ارسال شده و در نهایت نمره‌های اختصاص داده شده به هر اثر، در کمیته علمی مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد. همچنین موارد برای اخذ تصمیم نهایی در شورای سیاستگذاری به ریاست رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مطرح و نحوه اعطای جوایز به برگزیدگان مشخص شد.
 
مقدس‌زاده اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، تعداد 26 عنوان کتاب،20 طرح پژوهشی، 34 رساله دکتری، 22 پایان‌نامه ارشد و 11 ایده نوآورانه به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ارسال شد که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.
 
دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی، درباره تفاوت اجرایی این دوره از جشنواره با دوره‌های پیشین، گفت: این جشنواره در 10 دوره پیشین به‌صورت حضوری برگزاری می‌شد، اما امسال به دلیل بحران کرونا فرایند اجرایی آن به‌صورت مجازی برگزار شد و نکته قابل‌توجه این بود که با توجه به برگزاری آنلاین یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و همچنین پاندمی کوید 19، انتظار می‌رفت با کاهش آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره روبه‌رو شویم، اما خوشبختانه شاهد استقبال خوبی بودیم.
 
وی ادامه داد: در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سال جاری 16 نشست و پنل تخصصی با 40 سخنران از متخصصان و پژوهشگران داخل و خارج از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و چهار کارگاه تخصصی به‌صورت مجازی از طریق سامانه آموزش‌های الکترونیکی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد. قرار است چیکده سخنرانی نشست‌ها به‌صورت کتابچه‌ای در آئین اختتامیه یازدهمین دوره از جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شود. ضمن اینکه لینک‌های دسترسی به فیلم ضبط شده نشست‌ها و پنل‌ها در ذیل هر چکیده به‌صورت مجزا در این کتابچه ارائه خواهد شد.
 
مقدس‌زاده همچنین بیان کرد: اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، چهارشنبه 24 دی‌ماه ساعت 10، با حضور اشرف بروجردی؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، غلامحسین رحیمی؛ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری و فاطمه جان‌احمدی؛ معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کتابخانه ملی، گفت: در آئین اختتامیه، پنل تخصصی با سخنرانی نوراله مرادی؛ استاد برجسته علوم آرشیوی، رحمت‌اله فتاحی؛ استادتمام دانشگاه فردوسی مشهد و محمدحسین منظور‌الاجداد؛ مشاور معاونت پژوهش این سازمان نیز برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها