دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
عدالت‌گستری و غلبه به امور رفاهی، تمدن نوین اسلامی را از تمدن‌های دیگر جدا می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در افتتاحیه پنجمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی گفت: تمدن نوین اسلامی یعنی جامعه‌ای که غلبه بیشتری به امور رفاهی و برقراری عدالت نسبت به سایر جوامع دارد و همین ویژگی تمدن نوین اسلامی را از سایر تمدن‌ها جدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در افتتاحیه پنجمین هفته علمی تمدن نوین اسلامی که عصر امروز 21 دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی ویژگی‌هایی دارد که آن را از تمدن‌های دیگر جدا می‌کند.

وی اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی یعنی جامعه‌ای که غلبه بیشتری به امور رفاهی و برقراری عدالت نسبت به سایر جوامع دارد. انقلاب اسلامی با ویژگی‌های بندگی خدا و شگل‌گیری ساختار سیاسی بر پایه قوانین الهی ایجاد شده است. اگر به زندگی و شهادت شهید سلیمانی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تشابه زیادی بین زندگی این شهید بزرگوار با آیات قرآن کریم وجود دارد. او طاغوت زمان خود را شناخت و بر اساس عبودیت الهی عمل کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: دشمن وقتی وارد سرزمینی می‌شود همیشه به دنبال ضربه زدن و نابودی کانون‌های اعتقادی و فرهنگی هستند به همین دلیل داعش به دنبال نابودی مرقد مطهر حضرت زینب(س) بود، ولی جوانان رشید اسلام هرگز اجازه چنین اقدامی را به دست‌نشانده‌های جامعه آمریکا و رژیم صهیونیستی ندادند. ویژگی‌هایی نظیر کمک به فقرا و مسئولیت‌پذیری در مورد آحاد جامعه در نهاد جامعه اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها