یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
مرسولات حاوی کتاب در اولویت ارسال پست قرار دارند

بابک افروز با اشاره به این که نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعتباری برای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود گفت: طبق صحبتی که مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با همکاران پست استان‌ها انجام داده است، ملزم شدند تا مرسولاتی که حاوی کتاب است را در اولویت قرار دهند تا در اسرع وقت توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، بابک افروز، مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب‌و‌کار شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار کرد: با توجه به گستردگی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جمع‌آوری کتاب از ناشران کاری سنگین است ولی برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا روزانه بتوانیم سر ساعت خاصی به ناشران مراجعه کنیم و کتاب‌هایی که مردم خریداری کردند و آماده ارسال است را جمع‌آورده کرده و به دست مخاطبین برسانیم.
 
وی افزود: این امر نیازمند برنامه‌ریزی گسترده در سطح کشور است چون قبلا نمایشگاه کتاب در یک نقطه بود و ما تنها از یک نقطه کتاب را جمع می‌کردیم کار کمی راحت‌تر بود ولی در حال حاضر نمایشگاه مجازی کتاب تهران به پهنای کشور گسترده شده‌است؛ یعنی اگر در استان‌های دور دست نیز ناشری کتاب خود را بفروشد باید از او نیز کتاب را تحویل گرفته و ارسال کنیم.
 
مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب‌و‌کار شرکت ملی پست در ادامه بیان کرد: از این رو این فعالیت به برنامه‌ریزی گسترده‌ای نیاز داشت که انجام شد. به واقع ما پنلی را در اختیار ناشران قرار دادیم که می‌توانند در آن اطلاعات کتاب را ثبت کنند؛ همچنین بارکد پستی که می‌توانند رهگیری انجام دهند به آن اختصاص داده می‌شود، پس از آن نمانده پست به ناشر مراجعه کرده و نسبت به جمع‌آوری کتاب از درب نشانی ناشر اقدام می‌کند.
 
افروز همچنین گفت: در این مرحله مرسولات وارد شبکه پستی می‌شود تا بتوان آن را به دست گیرنده رساند. بیشترین تمهید ما در خصوص جمع‌آوری مرسولات است تا بتوانیم به خوبی کتاب‌ها را از ناشران دریافت کرده و آن را به مناطق مختلف کشور بفرستیم تا در اسرع وقت برای مخاطب پست شود.
 
 
 
او با اشاره به اینکه در هفته گذشته در خصوص نمایشگاه مجازی کتاب تهران جلسه‌ای با مدیرکل شرکت ملی پست استان‌‌های مختلف داشتیم  عنوان کرد: به واقع این نمایشگاه برای ما آورد اقتصادی ندارد، بلکه بیشتر آورده‌های فرهنگی دارد و نوعی اعتبار برای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود؛ از این رو تمام توان خود را برای هرچه بهتر اجرایی کردن فعالیت‌ها در این نمایشگاه قرار داده‌است.
 
وی افزود: طبق صحبتی که مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با همکاران پست استان‌ها انجام داده‌است، ملزم شدند تا مرسولاتی که حاوی کتاب است را در اولویت قرار دهند تا در اسرع وقت توزیع شود از این بابت مدیرکل استان‌ها به طور کامل توجیح شدند.
 
مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست ضمن بیان این که توقع مردم باید به اندازه بضاعت ما باشد اظهار کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند که ممکن است مرسولات پستی کمی با تاخیر به دست آن‌ها برسد و در برخی از استان‌های دوردست 6 روز زمان ببرد تا کتاب به دست گیرنده برسد. جداول زمان‌بندی خود را در اختیار خانه کتاب و ادبیات ایران قرار می‌دهیم تا روی سایت بارگذاری شده تا مشخص شود که مدت زمان ارسال در استان‌های مختلف به چه صورت است.
 
بابک افروز در پایان گفت: همه مرسولات از تهران ارسال نمی‌شود؛ به‌عنوان نمونه امکان دارد کتابی از خوزستان برای سیستان‌و بلوچستان ارسال شود در نتیجه sla باید به گونه‌ای باشد که از خوزستان به سیستان‌وبلوچستان بخورد؛ به همین دلیل جدول ماتریس مانندی را روی سایت بارگزاری می‌کنیم و مردم توقع خود را براساس این جدول از پست داشته باشند تا توقع بالا سبب نارضایتی از پست نشود.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها