یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
سرانه مطالعه تبریزی‌ها ۱۵ دقیقه در روز است

به گفته فرج قلیزاده، رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز، سرانه مطالعه تبریزی‌ها پایین‌تر از میانگین کشوری و ۱۵ دقیقه در روز است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، فرج قلیزاده ضمن انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه در تبریز گفت: متاسفانه این سرانه برای شهروندان تبریزی در حدود ۱۵ دقیقه در روز است در حالی که میانگین این رقم برای کل ایران در حدود ۲۰ دقیقه است.
 
وی با اشاره به اینکه متوسط تیراژ چاپ کتاب در آلمان را در حدود ۱۵۰ هزار جلد و در کشور تاجیکستان ۵۰ هزار جلد است، افزود: با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعمال تخفیف‌های ۳۰ درصدی، در تلاش برای بالابردن سرانه مطالعه در تبریز هستیم.
 
فرج قلیزاده همچنین از شهرداران مناطق خواست با برگزاری مسابقه در بین شهروندان و در بین اهالی ساکن در مجتمع‌ها، برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه شهری تلاش کنند.
 
یادآوری می‌شود، طی یک سال اخیر شاهد اجرای طرح‌های متنوع از قبیل طرح «الو کتاب»، راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مجتمع‌های مسکونی و هم چنین ایستگاه‌های اتوبوس تبریز بوده‌ایم و امید است با اجرای چنین طرح‌های ابتکاری، آمار مطالعه شهروندان تبریزی افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها