یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از اجرای طرح کتابرانه با  توجه به شیوع ویروس کرونا توسط کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات، کتابخانه‌ها به‌شکلی فعالیت‌ها خود را در پیش گرفتند که این خلأ در جامعه احساس نشد و حتی افرادی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی نداشتند را از یاد نبردیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، آرزو ولی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تأکید بر اهمیت نقش کتابداران در روزهای تعطیلی کتابخانه‌‌ها بیان کرد: با اجرای طرح کتابرانه تلاش شده است اقدام متفاوتی به دوستداران کتاب داشته باشیم.
 
وی با اشاره به تجربه فعالیت کتابخوانی در فضای مجازی از آغاز شروع کرونا بیان کرد: با اینکه خدمت‌رسانی در کتابخانه به اعضاء شیرینی‌های خاص خودش را دارد؛ اما ارائه خدمات در فضای مجازی نیز تجربه‌ای شیرین است و این کار بعد کرونا نیز ادامه خواهد داشت‌.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: بسیار خوشحال و امیدواریم هستیم بتوانیم در طرح کتابرانه خدمتگزاری مفید برای اعضاء و کتاب‌دوستان داشته‌باشیم. این طرح با حساسیت خاص و پروتکل‌های ویژه بهداشتی انجام می‌شود تا هیچ خطری برای اعضا و همکاران کتابخانه در پی نداشته باشد.
 
ولی‌پور با اشاره به همدلی و همراهی کتابداران در حضور مؤثر در فضای مجازی بیان کرد: کرونا می‌توانست زحمات و اثرگذاری کتابخانه‌های عمومی را به آسانی زمین‌گیر کند؛ اما تدبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تلاش‌های بی‌منت کتابداران در نقاط مختلف کشور نه‌تنها مانعی قدرتمند در مقابل این ویروس مهلک و آثار زیانبارش شد؛ بلکه توانست از تهدید این بیماری مرگبار یک فرصت طلایی پدید بیاورد.
 
وی عنوان کرد: اعضاء کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با مراجعه به سایت www.SAMANPL.ir   کتاب‌های مورد مطالعه خود را انتخاب و با برقرای تماس تلفنی کتاب‌ها را درب منزل خود را به‌صورت بهداشتی دریافت کنند و در اجرای این طرح دوستداران کتاب می‌توانند لیست شماره تماس‌های کتابخانه های عمومی استان را در سایت اداره کل به ادرس www.MazandaranPl.ir مشاهده کنند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه این خدمت در ایام کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود، افزود: مدت زمان مجاز برای امانت کتاب 14 الی 30 روز است و مسئولیت برگشت کتاب بر عهده اعضاء کتابخانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها