یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
نمایشگاه مجازی کتاب تهران با استقبال مردم مواجه می‌شود 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی و تحولی نو در عرصه ترویج فرهنگ کتابخوانی و تامین نیازهای فرهنگی علاقمندان به کتاب در سال جاری دانست.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر با بیان این مطلب گفت: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاههای استانی  کتاب تعطیل شد و خلاء این نمایشگاه در تمام استان‌ها مشهود بود، خوشبختانه نمایشگاه مجازی کتاب تا حدودی می‌تواند این خلاء را پر کند.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه مجازی کتاب با استقبال خوب مردم مواجه می‌شود، چون در شرایط فعلی اقتصادی مردم، این نمایشگاه  می‌تواند کتاب را با قیمت مناسبی در اختیار عموم علاقمندان قرار دهد. ازطرفی باتوجه به اینکه در ایام کرونا مردم علاقمندی بیشتری به خواندن کتاب درایام قرنطینه نشان می‌دهند خرید کتاب‌های موردعلاقه با قیمت مناسب و انتخاب ازبین تعداد بی‌شمار کتاب و از ناشران تمامی کشور می‌تواند انگیزه دیگری برای حضور بیشتر و استقبال مناسب از نمایشگاه کتاب تهران باشد.
 
تحفه‌گر با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: هم اکنون مردم از طریق فضای مجازی سایت‌ها و پایگاه‌های فروش کتاب تا حدودی توانستند در زمان محدودیت‌ها و تعطیلی‌های مراکز فرهنگی هنری کتاب‌های مورد نیاز خود را تامین کنند، آنچه این نمایشگاه را نسبت به این سایت‌ها متمایز می‌کند، رویدادهای فرهنگی است که در قالب این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است که برگزار شود.
 
وی افزود: هفته گذشته در جلسه‌ای با مسئولین برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و مدیران کل و معاونین فرهنگی استان‌ها نسبت به این نمایشگاه اطلاع رسانی کافی توسط برگزارکنندگان انجام شد و تمام استان‌ها برای برگزاری این نمایشگاه بسیج شده‌اند. این تجربه می‌تواند به برگزاری نمایشگاه‌های مجازی  کتاب استان‌ها نیز کمک کند.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ناشران، علاقمندان و مردم برای اطلاع از جزییات برگزاری این نمایشگاه می‌توانند به سایت ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها