شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
نمایشگاه مجازی کتاب توجه مردم را به سمت کتابخوانی جلب می‌کند

مدیر انتشارات هوپا گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب با تبلیغات خوب و گسترده می‌تواند توجه مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی و خرید کتاب جلب کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدحسین متولی، مدیر انتشارات هوپا در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و ضرورت برپایی آن گفت:‌ از آنجایی که هر سال یارانه‌ای به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص داده می‌شد برگزاری نمایشگاه بیشتر مطالبه ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بتوانند یارانه‌‌های موجود در این حوزه را به دست بیاورند.
 
وی افزود: اگر تبلیغات خوب و گسترده‌ای برای این نمایشگاه انجام شود می‌تواند جو بسیار خوبی در جامعه ایجاد کند که توجه مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی جلب شود و کتاب خریدن را به آن‌ها یادآوری کند.
 
متولی با بیان اینکه خوشبختانه اهالی نشر طی یک‌سال اخیر در فضای مجازی حضور پررنگ و خوبی پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: علاوه بر آن سایت‌های فروش اینترنتی کتاب نیز در طول سال‌های اخیر رشد زیادی داشتند و مردم خرید کتاب به‌صورت آنلاین را به شکل‌های مختلف تجربه کرده‌اند و نمایشگاه مجازی کتاب نیز می‌تواند در این میان به کمک نشر بیاید.
 
متولی در ادامه با ارایه پیشنهاداتی برای حمایت از اهالی نشر توضیح داد: اینکه صنعت نشر در این شرایط دچار معضل شده‌اند به مرور زمان ایجاد شده‌است و برگزاری نمایشگاه کتاب مسکنی است که می‌تواند به‌صورت موقت دردها و مشکلات دست‌اندرکاران آن را درمان کند.

وی یادآور شد:‌ معتقدم اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه‌ بیشتری در بخش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه کند اثرگذاری آن در درازمدت بیشتر و بهتر خواهد بود زیرا زمانی که مردم به کتابخوانی تشویق و ترغیب شود به سراغ کتابفروشی‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین خواهند رفت و در پایان به ایجاد نقدینگی در صنعت نشر منجر خواهد شد.

به گفته وی، بیماری کرونا طی یک‌سال اخیر به کتابفروشان بیشتر از ناشران صدمه زده است و اگر بخواهیم آن را یک چرخه در نظر بگیریم می‌بینیم که وقتی کتابفروشان آسیب ببینند ناشران نیز صدمه می‌خورند زیرا ویترینی برای عرضه تولیدات خود ندارند و به همین دلیل باید در هر برنامه فرهنگی یک زنجیره را در نظر بگیریم.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم  بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها