پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
سومین جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودک و نوجوان فراخوان داد

 سومین جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی و نقالی کودک و نوجوان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در سه گروه سنی ۴ تا ۸ سال، ۹ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی در دوره قبل، ۶۰ اثر پس از تأیید داوران به مرحله داوری مردمی راه یافت؛ به شکلی که آثار در آپارات به اشتراک گذاشته و نظرسنجی مردمی صورت گرفت. سپس نفرات اول تا سی‌ام مورد تشویق قرار گرفته، تندیس گواهی هیأت داوران برای آن‌ها ارسال شده و هدایایی نیز دریافت کردند.
 
نحوه بررسی و ارزیابی در این جشنواره از این قرار است که در مرحله اول این جشنواره تمام آثار براساس معیارهای داوری مانند قدرت تسلط بر شاهنامه، شیوه روایت‌گری مناسب، طراحی لباس و صحنه، ابیات مناسب، خوانایی صحیح به لحاظ کیفی داوری و بررسی می‌شود و سپس تعدادی از آثار در آپارات قرار گرفته و نظرسنجی مردمی انجام می‌شود.
 
این نظرسنجی به سبب محدودیت دسترسی‌ها و سایر محدودیت‌های موجود، تنها ۲۰ تا ۴۰ درصد تأثیرگذار خواهد بود و ۶۰ تا ۸۰ درصد نتایج نهایی از طریق بازبینی داوران انجام خواهد گرفت.
 
اثرگذاری نظرسنجی مردمی در شرایطی که اختلاف فاحش و مشهودی وجود نداشته‌ باشد، ۴۰ درصد و در برخی مواقع که ممکن است تعداد آرا واقعی نباشد و اختلاف فاحشی به وجود آید، ۲۰ درصد اعمال می‌شود.
 
کودکان و نوجوانان علاقه‌مند تا ۱۵ بهمن‌ ماه ۱۳۹۹ مهلت دارند برای ارسال آثار و ثبت‌نام در جشنواره از طریق بارگزاری فایل‌های آثار خود در سایت معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به آدرس visit.mashhad.ir و یا ارسال آثار به شماره واتساپ ۰۹۰۳۷۲۱۵۹۲۳ اقدام کنند.
 
حداکثر حجم فایل‌ آثار برای ارسال در واتس‌اپ ۷۵ مگابایت و برای بارگزاری در سایت دو فایل با حجم ۲۵ مگابایت است.
 
هیأت داوران این جشنواره از استادان دانشگاه فردوسی مشهد هستند و علاقه‌مندان در سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره ثبت‌نام و شرکت کنند و هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان با شماره تلفن ۳۱۳۵ – ۰۵۱ تماس گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها