سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
نمایشگاه مجازی کتاب، به کمک مردم کتابخوان می‌آید

احد جاودانی درباره تاثیرات نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: نمایشگا‌ه‌های مجازی کتاب در سراسر کشور به کمک مردم کتابخوان می‌آید و می‌تواند آثار مثبت و خوبی در این زمینه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: در حوزه فرهنگ و هنر به دلیل شرایط کرونایی تحول تاکتیک داشتیم و مدل کاری خود را تغییر دادیم؛ فعالیت‌ها را از فضای فیزیکی و اجتماع‌محور به سمت فضای مجازی بردیم و توانستیم تا حدی این فرهنگ را نهادیه کنیم.
 
 وی ادامه داد: فرهنگ اشاعه و استفاده از فضای مجازی را در این مدت تبلیغ و اطلاع‌رسانی کردیم؛ شب‌ یلدا کنسرت‌های آنلاین برگزار شد یا فیلم‌‌های سینمایی در فضای مجازی به اکران درآمد و مردم بدون حضور در سینما از آن استفاده کردند؛ حتی جشنواره تئاتر استانی نیز در فضای مجازی برگزار شد.
 
او با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران طی سال‌های گذشته افزود: این نمایشگاه هر سال با مشارکت ناشران و بخش عمده‌ای از مردم همراه بود که استقبال خوبی از آن می‌شد اما امسال به‌دلیل بیماری کرونا برگزار نشد؛ ولی درهفته کتاب تجربه خوبی برای برنامه کتاب‌گردی داشتیم که به‌صورت مجازی انجام شد.
 
جاودانی با بیان اینکه از کتاب در ایام کرونا استقبال بیشتری شده‌‌است بیان کرد: از آنجایی که مردم این روزها ساعات بیشتری در منزل حضور دارند به خواندن کتاب روی آوردند از این رو باید تازه‌های نشر و کتاب‌ به نحوی در اختیار مخاطبان قرار گیرد؛ به نظرم نمایشگا‌ه‌های مجازی کتاب در سراسر کشور آثار مثبت و خوبی در این زمینه خواهد داشت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با طرح این موضوع که رادیو و تلویزیون باید تبلیغات گسترده و خوبی در این زمینه انجام دهند، عنوان کرد: از سوی دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی هم باید در این طرح مشارکت کرده و به مردم اطلاع و آگاهی دهند تا از نمایشگاه مجازی کتاب بازدید کنند؛ این نمایشگاه می‌تواند جوش و خروش خوبی در میان اهالی نشر و مردم ایجاد کند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها