سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
صالحی از تدوین فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی حمایت کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر استفاده از ظرفیت‌های علمی برای تدوین فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در دیدار اکبر بهنامجو استاندار و عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر استفاده از ظرفیت‌های علمی در تدوین فرهنگ لغت ترکی آذربایجانی در اردبیل تأکید شد.
 
استاندار اردبیل در این دیدار گفت: بها دادن و ارزش‌گذاری به فرهنگ و هنر در جامعه از ضروریات است و درواقع، توسعه یک جامعه از مسیر توسعه فرهنگی در آن جامعه می‌گذرد.

وی با اشاره به تولید برنامه‌های مختلف و فاخر فرهنگی و هنری در استان، افزود: فرهنگ و هنر در استان اردبیل از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است و حمایت و ارج نهادن به این ظرفیت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
اکبر بهنامجو با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی و هنری آیت‌الله دکتر سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، کار تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی را حرکتی قابل اعتنا در مسیر تولید آثار فاخر و ماندگار فرهنگی استان اردبیل قلمداد کرد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نیز با ارائه گزارش از وضعیت فرهنگی و هنری استان، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاخر استان اردبیل را بسیار برجسته و حائز عنایت و توجه عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به موضوع تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی در اردبیل، گفت: جلد اول این فرهنگ لغت که شامل مداخل ذیل حرف «آ» است، مراحل پایانی خود را برای چاپ و انتشار می‌گذراند.

در این دیدار، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کار گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذری در اردبیل را از آثار ماندگار و فاخر فرهنگی استان اردبیل توصیف کرد و با اشاره به اهمیت حرکت فاخر گردآوری و تدوین فرهنگ لغات ترکی آذری که از سال‌ها پیش به ابتکار نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه فاضل و فرهنگ‌پرور اردبیل آیت‌الله سیدحسن عاملی آغاز شده، تلاش‌های مستمر دست‌اندرکاران این حرکت فرهنگی را قابل تقدیر دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن ابراز تشکر و امتنان ویژه از آیت‌الله سید حسن عاملی به عنوان مبتکر این حرکت فرهنگی، بر لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل استان‌های آذری زبان در این کار فاخر و همچنین بر نقش برجسته استان اردبیل به عنوان متولی و مبتکر تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی تأکید کرد.

صالحی همچنین با تاکید بر ضرورت تسریع تکمیل پروژه‌های تالار مرکزی شهر اردبیل، مجتمع فرهنگی - هنری شهرستان‌های گرمی، نمین و عنبران، برای پیشبرد عملیات، قول مساعدت از سوی وزارتخانه متبوع را داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها