شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
شعردوست دبیر سوگواره ملی شعر فاطمی شد

علی‌اصغر شعردوست به عنوان دبیر علمی چهارمین دوره سوگواره ملی شعر فاطمی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، چهارمین دوره سوگواره ملی شعر فاطمی در تبریز کار خود را آغاز کرد و علی اصغر شعر دوست به عنوان دبیر علمی این دوره از سوگواره انتخاب شد.
 
شعر دوست، دبیر علمی سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز، سوگواره ملی شعر فاطمی را تلاشی در جهت ارتقای سطح ادبیات آئینی دانست و پیشینه این سوگواره را پر رونق و درخشان ارزیابی و تاکید کرد: پیشینه درخشان شعر و ادب مرثیه در شهر تبریز، گنجینه‌ای است که باعث هرچه پربارتر شدن سوگواره خواهد شد.
 
وی تلاش دبيرخانه این سوگواره را بر بکارگیری از داشته‌های فرهنگی غنی تبریز و ادغام آن با دستاوردهای شعر جوان آئینی عنوان کرد.
 
دبیر علمی چهارمین سوگواره ملی شعر فاطمی گفت: افزودن بخش رقابتی به این دوره از سوگواره باعث جلب نگاه‌ها و توجه‌ها به سمت «نخستین پایتخت تشیع و ادبيات مرثیه ایران» یعنی تبریز خواهد بود که امید است شاعران اهل بیت و شاعران خوش قریحه جوان با شرکت در این سوگواره، زمینه ساز تحقق اهداف عالی این برنامه در غنا بخشی به اشعار در خصوص تبیین شخصیت و معرفی هر چه بیشتر حضرت فاطمه (س) باشند.
 
شعر دوست بیان کرد: حضور شاعران جوان و پیشکسوت در این سوگواره و حضور در بخش رقابتی می تواند زمینه اعتلا و ارتقای مضامین اشعار را در این حوزه فراهم آورده و در نشر و گسترش اشعار فراهم آورد.
 
دبیر علمی چهارمین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز ضن معرفی سعید بیابانکی، اسماعیل امینی و سید قاسم ناظمی به عنوان اعضای هیئت داوران این سوگواره گفت: با توجه به اهمیت و اهداف چهارمین دوره سوگواره شعر فاطمی تبریز، این ضرورت احساس می‌شد که اعضای هيئت داوران از چهره‌های برجسته شعر امروز و از صاحب‌نظران حوزه ادبیات باشند تا علاوه بر قوت بخشیدن به بعد علمی سوگواره، در انتخاب آثار نیز شاهد بهترین و سالم‌ترین گزینش باشیم.
 
شعردوست در معرفی اعضای هيئت داوران سوگواره گفت: سعید بیابانکی از جمله تواناترین و با تجربه‌ترین شاعران هم‌عصر ماست. نگاه دقیق و کامل او به شعر از آثار این شاعر مشخص است.
 
وی در معرفی اسماعیل امینی نیز گفت: دکتر امینی از جمله منتقدان شعر امروز است که علاوه بر سابقه شاعری در حوزه نقد نیز چهره‌ای مبرز و تواناست.
 
شعردوست، سیدقاسم ناظمی را از نویسندگان و شاعران موفق و نیز از مدیران فرهنگی موفق معرفی کرد که می‌تواند در حوزه داوری شعر ترکی تاثیر بسزایی داشته باشد.

یادآوری می‌شود، سوگواره شعر فاطمی تبریز با همت گروه «آئینه» و گروه «داوری توانا» اتفاق مبارکی در حوزه ادبیات آئینی ایران خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها