شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
انتشار کتابی از آلبرت کوچویی همزمان با سال نو میلادی

انتشارات آرادمان همزمان با سال نو میلادی، مجموعه‌ای از نوشته‌های «آلبرت کوچویی» را در قامت یک کتاب منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این کتاب که با نام «به کجا چنین شتابان» با طرح جلدی از بهزاد شیشه‌گران منتشر شده، مجموعه‌ای 35تایی از یادداشت‌های کوچویی در حوزه‌های مختلف آمده است.

آلبرت کوچویی، پیشکسوت نقد هنری و گویندگی، متولد 1322 همدان و ساکن تهران، از هموطنان مسیحی آشوری است.

او در مقدمه این کتاب که آن‌ را به خواهرش «جنی» و همه رؤیاهای کودکی‌اش تقدیم کرده، نوشته است:

«...در همان سال‌های نوجوانی، به همت بلند دبیر ادبیات‌مان، محمود مشرف آزاد تهرانی ـ م.آزاد ـ به روزنامه‌ها و مجلات و البته رادیو نفت ملی آبادان راه یافتم. تا پیش از دانشگاه، سهم نوشته‌های من، در رادیو ـ ابتدا نفت ملی آبادان و بعد رادیو رضائیه و بعدتر رادیو ایران ـ بیش‌تر بود، خیلی بیش‌تر، ده‌ها و شاید صدها برنامه رادیویی و عمدتا البته، همه فرهنگی و ادبی، این دنیای من شد. در نوشته‌هایم در روزنامه‌ها، لذت ماندگاری را می‌دیدم و در رادیو، لذت شنیده شدن ـ در همان لحظه ـ انگار بر صحنه زنده تاتر. نوشته‌های رادیویی اما به گفته بچه‌ها، باد هوا می‌شدند. نیست می‌شدند، همان لحظه، زنده بودند و تمام. اما روزنامه‌ها، عمری چند صباح بیش‌تر داشتند. کتاب البته که، اما ماندگار همیشه دوران بود. نخستین بار، به اجبار و به زور دوست دوران روزنامه‌نگاری‌ام در آیندگان، در نشر پوینده، سه ـ چهار کتاب من در یک سال در آمد. زور او برای چاپ شعرهای ترجمه شده من نه مثل مجموعه شعر فدریکو گارسیا لورکا، که به چاپ رساند، به جایی نرسید. سرانجام ترجیح داد مجموعه مقاله‌هایم را در روزنامه اعتماد و رادیو، در یک مجموعه بیاورد، شد کتاب ـ همه دلتنگی‌ها ـ اما دریغ، سرطان پرشتاب، نگذاشت چاپ آن را به دست بگیرد. زنده‌یاد علی دهقان. جور او را همسر گرامی‌اش و همکار عزیزشان کشیدند. حالا زور بسیار علیرضا بهرامی، شاعری که او را بسیار دوست دارم. خود و نوشته‌هایش ـ شعرهایش ـ که مرا به دنیای شادمانه می‌کشاند، توانست مرا وا دارد، تا مجموعه دیگری را به همت بلند او، به کتاب برسانم، همین ـ به کجا چنین شتابان»

کتاب 98صفحه‌ای «به کجا چنین شتابان» به بهای 20000 تومان از سوی انتشارات آرادمان منتشر و همزمان با آغاز سال 2021 میلادی در بازار نشر ایران عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها