شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
مکشوفه‌ای از متولد مارس؛ فصل آخر متولد مارس را به آرامی بخوانید

کتاب «متولد مارس»، خاطرات دوستان، هم‌رزمان و نزدیکان حاج قاسم سلیمانی است که به اهتمام علی‌‌اکبر مزدآبادی تدوین شده و در انتشارات یازهرا(س) منتشر شده است. این خاطرات تجمیع‌شده، از تحولات سوریه و عراق آغاز شده و تا شهادت حاج قاسم ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مطالب کتاب «متولد مارس»، جدید و بیانگر نکاتی است که خلق و خوی این شهید بزرگوار را به تصویر می‌کشد. ضمن اینکه تصاویر متنوع و عکس‌های جدید و دیده‌نشده از سردار که به‌صورت چهار رنگ در کادر چیده شده، ضمیمه مطالب شده است.
 
ژنرال محبوب، شاید بهترین وصف برای شخصیت اصلی این کتاب باشد که برای ما مصداق «اَشِّداءُ عَلَی الکُفّار و رحماء بینهم» است.
 
«متولد مارس» ابعاد پنهانی شهید سلیمانی را در مواجهه با مردم عادی و غیرنظامی بیان می‌کند و به نوعی، چهره‌ای برون‌جنگی از سردار ارائه می‌دهد؛ مردی که چهل سال تمام در معرکه جنگ، لباس رزم پوشید و مجال این را نیافت که به گفته خودش: «به زراعت و صناعت میراث پدری برگردد». فقط جنگید و بذر صلح را در اقصا نقاط جهان کاشت.
 
متولد مارس در سه فصل نوشته شده است که فصل اول آن، خاطرات مبارزات او در سوریه است. نویسنده در این فصل با گردآوری خاطراتی از شخصیت‌هایی برجسته همچون سیدحسن نصرالله، حسین امیرعبداللهیان، امیر اسداللهی، عبدالله عراقی و چند تن از محافظان او، کوشیده تا نقش و منش سردار را در پشت جبهه‌های سوریه به تصویر بکشد. در این فصل، «یک روایت ابلهانه» به روایتگری مک کریستال، فرمانده سابق عملیات‌های ویژه آمریکا در عراق، بیان شده است که روایتی است از نقشه تروری که برای سردار طراحی شده بود.
 
فصل دوم اختصاص به روایت‌هایی بکری دارد که در دیدارهای خاص رخ داده است؛ مانند دیدار سردار و امام‌خامنه‌ای و حضورشان در مراسم نامزدی یک فرزند شهید، خواب سیدحسن نصرالله برای قبض روح سردار سلیمانی و عکس دسته‌جمعی با پرستاران بیمارستان.
 
حتماً این صحبت سردار را که مکرراً در رسانه‌ها بازنشر شده، شنیده‌اید: «شهدا پیش از اینکه شهید شوند، شهید بوده‌اند.» فصل آخر این کتاب به شما ثابت خواهد کرد که سپهبد قاسم سلیمانی، مانند تمام هم‌رزمانش، شهید بود، پیش از آنکه به شهادت برسد، پس فصل آخر متولد مارس را به آرامی بخوانید.
 
در مقدمه کتاب این‌طور آمده است: مارس را هم «روح جنگ» دانسته‌اند و هم «محافظ صلح». مارس نماینده همه باورهای آدمیان کهن بود درباره «جنگ و صلح». محبوب‌ترین و نام‌آورترین نظامیان تاریخ، آنانی بوده‌اند که برای «صلح» شمشیر می‌زدند؛ و حاج قاسم سلیمانی، در ماه «مارس» متولد شد.
 
مرکز رسانه‌ای شیرازه با همکاری کتابشهر ایران، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، پویش «کتاب خوب برای حاج قاسم» را راه‌اندازی کرده‌‌اند و کتاب‌های مفید درباره شهید سلیمانی را معرفی خواهند کرد.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به کتابفروشی‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنند، یا از طریق سایت کتابیکا به آدرس ketabika.com یا از طریق فروشگاه‌های کتابشهر ایران آنها را خریداری نمایند. همچنین می‌توانند برای دریافت کتاب، عدد 13 را به ۵۰۰۰۵۴۶۰ پیامک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها