سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
شورای فرهنگ عمومی اول آبان را روز نثر فارسی نامگذاری کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدارِ جمعی از مسئولان شهرستان سبزوار، آمادگی وزارتخانه متبوعش را برای تقبل قسمتی از هزینه‌های مرمت خانه استاد حمید سبزواری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در محل کارش در تهران میزبان جمعی از مسئولان شهرستان سبزوار، بود.

صالحی در این جلسه با بیان اینکه نامگذاری اول آبان‌ماه به عنوان روز نثر فارسی مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور را به دست آورده است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کند تا پایان دولت دوازدهم، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای نامگذاری این روز به نام روز نثر پارسی، متقاعد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در هفته گذشته، جایزه ویژه کتاب قطر به مبلغ ۲۰۰ هزار دلار به کتاب از صحرا که ترجمه کتاب کویر دکتر علی شریعتی است تعلق گرفته است، افزود: این مسئله نشان‌دهنده عمق تاثیرگذاری نوشته‌های این ادیب برجسته سبزواری است.

وی در ادامه وعده داد: این وزارتخانه آمادگی دارد قسمتی از هزینه‌های مرمت بنای ارزشمند خانه استاد حمید سبزواری را تقبل کند.

در این جلسه که با حضور علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مردم سبزوار جغتای، جوین، داورزن، خوشاب و ششتمد در مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار برگزار شد، در خصوص مفاخر و مشاهیر این شهرستانها و بررسی مشکلات حوزه فرهنگی این شهر بحث و تبادل نظر شد.

برخی از مطالبات فرهنگی همچون برگزاری جشنواره ملی سرود و موسیقی حماسی، به یاد استاد حمید سبزواری، برگزاری جشنواره ملی نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی بیهقی، بازسازی منزل حمید سبزواری بعنوان موزه شعر انقلاب، راه اندازی انجمن سینمای جوان شهرستان جوین، تخصیص اعتبار کتاب و اقلام فرهنگی برای ستادهای نمازجمعه منطقه و تخصیص اعتبار برای بهسازی مجتمع فرهنگی و هنری اسرار سبزوار، از موضوعاتی بود که در این جلسه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها