شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
«رد انگشت‌های اصلی» در بازار کتاب پیدا شد

رمان نوجوان «رد انگشت‌های اصلی» نوشته حسین قربان‌زاده خیاوی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، حسین قربان‌زاده از چاپ کتاب جدیدش برای نوجوانان خبر داد و گفت: رمان «رد انگشت‌های اصلی» جست‌وجوی کَرم‌گونه اباذر است به دنبال گل‌آرا در روزهای سخت سال ۵۷. پدر اباذر که آشیق بوده سال‌ها پیش به دست خان کشته شده و قوپوز، از او به یادگار مانده است. عموی اباذر روحانی صاحب نامی است که می‌خواهد تنها یادگار برادرش به تبریز برود و طلبه شود، اما اباذر دل در گرو قوپوز و خواندن تصنیف اصلی و کرم دارد.
 
قربان‌زاده ادامه داد: در جریان جشن‌های شاهنشاهی اباذر به خواست مدیر مدرسه در نقش «کَرم» قوپوز می‌زند و می‌خواند. گل‌آرا دختر رئیس شهربانی هم در نمایش، نقش «اصلی» را بازی می‌کند و این آغاز تولد حسی پاک و عاشقانه است. اما اختلاف رئیس شهربانی با عموی اباذر و وقوع راه‌پیمایی هر لحظه گل‌آرا را از اباذر دور می‌کند.
 
در بخشی از رمان «رد انگشت‌های اصلی» می‌خوانیم:
«گل‌آرا گفت: «اباذر، تا حالا به این فکر کردی یک تیر می‌تواند چند نفر را بکشد؟»
اباذر سکوت کرد. یک تیر می‌تواند یک نفر را بکشد و اگر تیری با کالیبر بالا باشد از بدن یک نفر رد شود و نفر دیگری را هم بکشد یا زخمی کند. اما جواب سؤال گل‌آرا این نبود. جواب نمی‌توانست همین باشد. یک تیر می‌توانست یک سرهنگ، یک دختر، یک زن عاشق را هم‌زمان بکشد، از دل آن‌ها رد شود و یک نوجوان عاشق را هم زخم بزند و حتی بکشد. یک تیر می‌توانست یک حبیب و ده‌ها چشم‌انتظارش را هم‌زمان از پا درآورد. اباذر می‌توانست بگوید یک تیر می‌تواند علاوه بر آدم، دنیایی را هم بکشد، ماه و خورشید را هم برای ابد به تاریکی بکشاند و روزهای پرشمار را هم به خاموشی فرو ببرد. ولی هیچ نگفت.»
 
طرح جلد کتاب نیز کاری از صادق باباوند است.
 
حسین قربان‌زاده خیاوی پیش از این آثاری چون «آب و زنجیر»، «روی سیم تار»، «آتش و پرواز لاک‌پشت‌ها»، «بر بلندای گودال» و «عزیزتر از خوشه» را نوشته است.
 
رمان «رد انگشت‌های اصلی» در ٢۴٨ صفحه و با شمارگان هزار و 250 نسخه با قیمت ۴٠ هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها