شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کتاب «رفیق خوشبخت ما» به هشت زبان ترجمه می‌شود

کتاب «رفیق خوشبخت ما» از سری محصولات اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به هشت زبان زنده دنیا در پنج قاره جهان ترجمه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی جواد هاشمی، مدیر فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی درباره کتاب «رفیق خوشبخت ما»، گفت: این اثر به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با موضوع بررسی شخصیت جهادی خستگی ‌ناپذیر شهید بزرگوار «سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» ازسوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه، چاپ و منتشر شد و به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها به 8زبان زنده دنیا در 5 قاره جهان ترجمه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولین ترجمه این اثر به زبان اُردو به‌همت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی انجام شده است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این کتاب به‌همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه آزاد تهران به هفت زبان دیگر نیز ترجمه خواهد شد.

مدیر فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: کتاب «رفیق خوشبخت ما» به زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی، روسی، ترکی استانبولی، فرانسوی و اردو ترجمه و برای بهره‌مندی خیل عظیم دوستداران و عاشقان آن شهید بزرگوار در نقاط مختلف دنیا منتشر می‌شود.

هاشمی مراحل سیر و سلوک عارفانه شهید حاج قاسم سلیمانی، وصیت‌نامه آن شهید بزرگوار و خاطراتی را که یا خود شهید یا همرزمانش نقل کرده‌‌اند، از جمله موضوعات این اثر عنوان کرد و گفت: در کتاب «رفیق خوشبخت ما» فناوری واقعیت افزوده و ویدئو‌هایی از مکتب حاج قاسم برای پرداختن به زوایای کمتر توجه شده شهید در فضای مجازی بارگذاری شده، همچنین در این کتاب از فناوری QR گرافی برای جذابیت بیشتر اثر هم استفاده شده و با محتوایی متفاوت در دسترس عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کتاب «رفیق خوشبخت ما» با اهتمام سید عبدالمجید کریمی و ویراستاری زبانی و صوری زینب سادات حسینی و سجاد محمدی جمع آوری شد و به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی تهیه و ازسوی انتشارات آستان قدس رضوی نخستین چاپ آن در شمارگان 1000 منتشر شد.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت بارگاه منور این امام رضا(ع) به آدرس haram.razavi.ir و دانلود رایگان کتاب «رفیق خوشبخت ما» از مطالب ارائه شده در آن بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها