پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
«هندوانه شب یلدا» نوشته افسون امینی منتشر شد

داستان «هندوانه شب یلدا» با هدف آشنایی کودکان با آداب و رسوم و فرهنگ کهن این شب ماندگار در آستانه شب یلدا، از طرف انتشارات مدرسه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در حوزه ادبیات به دلیل گرایش کودکان به خیال‌پردازی، داستان‌های فراوان و آثار متنوعی به زبان حیوانات نوشته شده است، به‌طوری‌که این گرایش باعث شده انیمیشن‌های زیادی هم ساخته شود. امینی، نویسنده «هندوانه شب یلدا»، با انتخاب شخصیت‌های حیوانی، داستانی ساده و روان با هدف آموزش کودکان نوشته است. شخصیت‌هایی که هرکدام نشانه و نماد فرهنگ وهمدلی، اتحاد، دوستی، یکدلی و... هستند. کودکان می‌توانند با  تصاویر واضح و رنگی کتاب که خود باعث پرورش تخیل کودکان می‌شود، داستان کتاب را مجسم کنند.
 
در قسمتی از کتاب آمده است: «این رسمِ شب یلدا بود که خانوادها، در خانه‌ کسی که بزرگِ فامیل بود، جمع می‌شدند و شب یلدا را دورِ هم می‌گذراندند. خانم سنجاب مثل هر سال، منتظر بچه‌ها و نوه‌هایش بود. برای همین هندوانه‌ بزرگی خرید؛ اما چون خیلی سنگین بود آن را در گوشه‌ انبار خرگوش گذاشت، تا ...»
 
کتاب «هندوانه شب یلدا» در 20 صفحه رنگی قطع خشتی و با جلد سخت به قیمت 35 هزار تومان در فروشگاه‌های انتشارات مدرسه و فروشگاه اینترنتی قابل دسترسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها