چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
شماره 78 ماهنامه «قلک» منتشر شد/ از آموزش‌ آنلاین تا آشنایی با بانک

هفتاد ‌و هشتمین شماره ماهنامه «قلک» ویژه دی‌ماه99 با داستان‌ها و شعر‌های آموزشی برای گروه سنی 3 تا 7سال منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط ‌عمومی ماهنامه «قلک»، با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی که منجر به محدودیت‌هایی برای آموزش‌ حضوری دانش‌آموزان در مدارس شده است، موضوع جلد این شماره «قلک» آموزش آنلاین و ارتباط از طریق فضای مجازی در شرایط کرونایی است.

معصومه یزدانی، سردبیر ماهنامه «قلک» درباره لزوم خواندن مجله و کارکرد متفاوت آن با کتاب می‌گوید: والدین فکر می‌کنند اگر برای کودک کتاب فراوان بخرند آنها را از نظر فرهنگی تغذیه کرده‌اند و از آنجایی که کتاب را ماندگار می‌دانند بهای آن را راحت‌تر پرداخت می‌کنند تا مجله. اما کارکرد مجله با کتاب متفاوت است.

وی می‌افزاید: مجله برای سلیقه‌های مختلف خوراک دارد. باعث می‌شود کودک با مجموعه‌ای از مطالب داستانی و غیرداستانی متنوع در یک‌جا مواجه شود و حق انتخاب بین آنها داشته باشد. مجله امکان تعامل با نویسندگان و تصویرگران و تحریریه را فراهم می‌کند. همچنین، مجله تاریخ نشر دارد و به همین دلیل کودک در موعد مشخصی می‌تواند آن را تهیه کند، این نظم در زمان‌بندی کمک می‌کند عادت خواندن در کودک نهادینه شود.

یزدانی بیان می‌کند: سرعت تهیه مطالب و چاپ و نشر مجله چندین برابر یک کتاب است، بنابراین با توجه به مسائل روز واکنش سریع نشان داده و علاوه بر توانایی ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم، باعث احساس در جریان بودن و در نتیجه اعتماد به نفس در کودک می‌شود.

به گفته وی، با توجه به موضوع محوری اين نشريه، در این شماره «قلک» بچه‌ها همراه با خواندن شعر، داستان، انجام بازی و سرگرمی با نحوه تبدیل شدن چغندر به حبه قند و شکر، عضویت در کتابخانه و تشویق به مطالعه، حمایت از محیط‌زیست و کاشتن درخت، کارکردن و کسب درآمد و سرمایه‌گذاری در بانک و همچنین برخی توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و... آشنا خواهند شد.

شماره 78 ماهنامه «قلک» با همکاری زهرا موسوی، مریم شجاعی‌پور، حمید میرزاده، زهرا جلایی‌فر، مریم اسلامی، نسترن فتحی، فاطمه زمانه رو، مهدیه ربانی، میثم موسوی، نازنین ارزه‌گر و با طراحی جلد المیرا اسکندری منتشر شده است.

شماره آذر‌ماه نشریه «قلک» در ششمین سال فعالیت خود، با مدیرمسئولی بهنام تقی‌پور و سردبیری معصومه یزدانی در 24صفحه و با قیمت 20هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. کارشناسی داستان‌ها را زهرا شاهی و کارشناسی شعر را زهرا موسوی برعهده داشته‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش و دریافت اشتراک با دفتر ماهنامه به شماره 02188356436 تماس بگیرند. همچنین امکان دریافت نسخه الکترونیک این مجله نیز بر روی پلتفرم‌های کتابخوان مانند «طاقچه» وجود دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها