دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کتاب «دشمن‌شناسی» مقام معظم رهبری رونمایی شد

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، از ترجمه عربی کتاب «دشمن شناسی» مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در آستانه سالروز ترور ناجوانمردانه فرماندهان شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و حاج «ابومهدی المهندس» فرمانده الحشد الشعبی، از ترجمه عربی کتاب ارزشمند «دشمن شناسی» مقام معظم رهبری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد رونمایی شد.
 
در این مراسم، حجت‌الاسلام اباذری، چفیه‌ای مبارک منتسب به مقام معظم رهبری را با ذکر صلوات از روی کتاب «معرفه العدو» کنار زد تا در دسترس علاقه مندان عراقی و میهمانان کشورهای عربی و خارجی حاضر در این دوره از نمایشگاه قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: کتاب معرفه العدو (دشمن شناسی) مجموعه دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره دشمن شناسی و چگونگی مقابله با دشمن است که مرکز انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است.
 
رایزن فرهنگی ایران در عراق افزود: در آستانه نخستین سالروز ترور ناجوانمردانه فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرصت مناسبی است که با ارائه این کتاب ارزشمند، دو ملت ایران و عراق دشمنان مشترک خود را بشناسند.
 
وی یادآور شد: اشتراکات دو ملت علاوه بر دین و مذهب و تاریخ و فرهنگ، با توجه به شهادت این دو فرمانده بزرگوار مبارزه با تروریسم، اشتراک تازه ای به جمع اشتراکات آنها اضافه شده و آن مسئله مهم دشمن شناسی و دشمنان مشترک دو ملت است.
 
حجت‌الاسلام اباذری خاطر نشان کرد: کتاب ارزشمند مقام معظم رهبری، پرده جدیدی به روی دو ملت در خصوص اهمیت و ضرورت شناسایی دشمنان مشترک و راهکار مقابله با آن می‌گشاید.
 
وی با اشاره به اهتمام بالای مردم عراق به کتابخوانی تصریح کرد که با توجه به درخواست‌های متکرر فرهیختگان عراقی برای آشنایی با محورهای فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل (ره) و همچنین اندیشه‌های ژرف مقام معظم رهبری، این کتاب با ترجمه عربی در اختیار علاقه مندان عراقی و میهمانان عربی و خارجی حاضر در نمایشگاه گذاشته شده است.
 
رایزن فرهنگی ایران در عراق ادامه داد: کتاب وزین دشمن شناسی، در یک جلد شامل ۶۰۰ صفحه و در برگیرنده ۱۴ محور مختلف است که در آن درباره چگونگی و ضرورت مقابله دشمن بحث شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها