شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
«در مکتب مصطفی» به چاپ هشتم رسید/ «سیدابراهیم» پاسخ می‌دهد

چاپ هشتم کتاب «در مکتب مصطفی»؛ الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی، به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چاپ هشتم کتاب «در مکتب مصطفی»؛ الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی، به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب؛ جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است. گفتگو‌های این کتاب توسط محمدمهدی رحیمی و تحقیق و تألیف آن توسط جمال یزدانی صورت گرفته است.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: «مسجد در مکتب روح‌الله همیشه در این چهار دهه منشأ اتفاقات بزرگ بوده است. حالا سربازان روح الله در مساجد خود صاحب مکتب شده‌اند. هرکدامشان نیازهای به روز انقلاب و نظام را می‌شناسند و پاسخی درخور و فعال ارائه می‌کنند. کارهای روزی زمین مانده نظام را به دوش می‌گیرند و گمنامانه و در غربت، نهضت خمینی را به پیش می‌برند. نمونه آخرینش مکتب مصطفی صدرزاده در مسجدامیرالمومنین(ع) است. مکتب مصطفی در مسجدش، نمونه کوچکی از مکتب حضرت مصطفی(ص) در مسجدالنبی است. مصطفی زندگی‌اش وقف مسجد و کار با مردم بود. از کار عملی تا کار امنیتی در محله‌اش و در آخر تربیت و اعزام نیرو برای مبارزه با لشکر اسلام آمریکایی در این مسیر خود جلودار و در خط مقدم است.
 
مکتب مصطفی در میانه میدان تقابل جبهه حق و باطل است نه صرفاً در داخل مرزها که اکنون در پشت مرزهای اسرائیل - نماد جهان مستکبرین در قرن معاصر - هماورد می‌طلبد. مکتب مصطفی(ص) زنده و پویا به پیش می‌رود تا پرچم «لا اله الا الله» بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآید.
 
نویسنده در بیان مسئله و رویکرد این کتاب به مطالعات حوزه تربیت در پیش‌گفتار اشاره می‌کند: «علاوه بر توجه به رویکرد نظری در حوزه تربیت باید به رویکرد تربیت تجربی‌ای که در بستر انقلاب اسلامی رخ داده است، توجه کرد. در چهار دهه جمهوری اسلامی، تجارب متعددی در حوزه تربیت رسمی و تربیت غیررسمی رخ داده است. تاریخ شفاهی ارکان تربیت، تجربه‌نگاری آنها و نسبت‌سنجی میان جریان‌های تربیتی با نظریه تربیتی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین پژوهش‌هایی است که باید به صورت جامع صورت بگیرد. گرچه در این سال‌ها تاریخ شفاهی فعالیت‌های تربیتی در دهه شصت صورت گرفته است اما این مواد خام به ادبیات دانشگاهی وارد نشده است تا مبنای تولید خروجی‌هایی علمی در حوزه تربیت اسلامی قرار بگیرند. تجربیات انباشته مربیان، به‌خصوص بعد از انقلاب اسلامی می‌تواند منبعی معرفتی برای تدوین نظریه تربیت انقلاب اسلامی قرار بگیرد.»
 


نویسنده این کتاب با نگاه به تربیت غیررسمی، از جمله طرح تربیتی صالحین که توسط سازمان بسیج مستضعفین اجرا شده است، به این موضوع می‌پردازد که مستشاران، فرماندهان و رزمندگان جوان در میدان نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، نشان می‌دهد که جریان تربیت غیررسمی، که عمدتاً در پایگاه‌های بسیج و هیئات حضور دارد، توانسته است نیروهای تراز انقلاب اسلامی را توانمند تربیت کند. رفتار و عملکرد این نوع نیروها در سوریه، سؤالی را در ذهن نگارنده ایجاد می‌کند که: «چرا الگوی تربیتی در تشکّل‌های مردمی، باعث تربیت نیروی انسانی در نبرد میدانی سوریه شده است؟»
 
وی برای پاسخ به این پرسش، از میان شهدای مدافع حرم، مصطفی صدرزاده معروف به «سیدابراهیم» را برای مطالعه برمی‌گزیند. صدرزاده متولد ۱۳۶۵ است، او از سن ۱۳سالگی در پایگاه بسیج مسئولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است.
 
صدرزاده که از سال ۱۳۹۲ برای مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه می‌رود و فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش می‌گیرد، آبان سال ۱۳۹۴ در شهر حلب به مقام شهادت نائل می‌آید.
 
بنابرین گزارش، چاپ هشتم کتاب «در مکتب مصطفی» در شمارگان 2500 نسخه و قیمت 9 هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده است و علاقمندان برای تهیه آن، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub یا سایت vaketab.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های 02142795454 و 02537746490 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها