جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
جشنواره داستان‌نویسی شهدای قم فراخوان داد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و رئیس کمیته فرهنگ و هنر کنگره ملی شهدای این استان از انتشار فراخوان جشنواره داستان‌نویسی ویژه شهدای استان قم خبر داد.

سید‌موسی حسینی‌کاشانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای قم گفت: به‌منظور شناساندن شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده و با هدف ماندگار کردن یاد و خاطره شهدا فراخوان جشنواره داستان‌نویسی شهدای قم را منتشر کردیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا ١۵ دی ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: داستان‌های کوتاه خود را در قالب داستانک و داستان‌کوتاه از طریق شبکه‌های اجتماعی ایتا و تلگرام به مدیر کانال کمیته فرهنگ و هنر کنگره به نشانی kongereshohadaqom@ و یا ایمیل Kongereshohadaqom@chmail.ir  ارسال کنید.
 
رئیس کمیته فرهنگ و هنر کنگره ملی شهدای قم تصریح کرد: هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و داستان‌ها باید در قالب فایل ورد و حداکثر سه هزار کلمه باشد. در صورت ارجاع داستان به واقعه و یا یک شهید خاص، مستندات آن نیز ارائه شود. نویسندگان محترم باید نام، نشانی، شماره تماس و نشانی ایمیل، خود را در فایل داستان ذکر کنند.
 

حسینی کاشانی شرکت در این جشنواره را برای عموم آزاد خواند و یادآور شد: موضوعات فراخوان عناوینی همچون قم شهر شهادت و ایثار، سرداران و شهدای شاخص استان قم، نقش مهم رزمندگان استان قم در طول هشت سال‌ دفاع مقدس،شهدای بین‌المللی مقیم استان قم، شهدای شهر قم در انقلاب و بمباران، به تصویر کشیدن یکی از وقایع انقلاب و دفاع مقدس در استان قم و شهدای جبهه مقاومت و شهدای سلامت است.
 
وی بیان کرد: به نفرات برگزیده به ترتیب ۴٠، ٣٠ و ٢٠ میلیون ریال و به چهار داستان برگزیده از آثار ارسالی هر کدام ١٠ میلیون ریال اهدا خواهد شد و آثار برگزیده در قالب کتابی منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها