یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
بیش از 1000 سند مرتبط با وقف مرمت شد

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت بیش از 1000 سند مرتبط با وقف در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، محمد حدادی، مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر درباره جزئیات مرمت اسناد مربوط به وقف گفت: بیش از 1000 سند مرتبط با وقف در اداره‌ کل مرمت و حفاظت این سازمان مرمت شده‌است که می‌توان به وقف اسناد مربوط به مساجد، حمام، مدرسه ،وقف املاک و اراضی برای امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره کرد.
 
وی افزود: در اداره‌کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تعداد بسیاری از اسناد و کتاب‌های تاریخی مرمت و حفاظت می‌شود و اسناد مربوط به وقف‌نامه‌ها ازجمله سندهای مرمت شده در این اداره کل است.
 
مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: وقف در اسلام به‌عنوان يک سنت حسنه مورد تاييد است و از آن‌ها برای تامين منافع عمومی، برقراری آسايش، تامين اجتماعی، بهبود سطح زندگی، بازسازی و توسعه مساجد، مدارس و اماكن عمومی، گسترش سطح فرهنگ و آموزش علوم و معارف اسلامی و پيشبرد امور عام المنفعه استفاده شده‌است.
 
حدادی عنوان کرد: از وقف‌نامه‌های مرمت شده رونوشتی از وقف‌نامه «مزرعه دهویه رستاق» و «شش باب دکان» واقع در شهرستان نیریز است که از سوی بهادرخان حسن در تاریخ 789 قمری وقف شده که عواید آن برای مسجد جامع نیریز در نظر گرفته شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها