چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
همیاران کتاب و همراهان قلم دست به کار تهیه تبلت برای دانش‌آموزان محروم شدند

آخرین بسته فرهنگی طرح همیار کتاب همراه قلم شامل تعدادی تبلت از جانب فعالان طرح همیار و خیرین به دانش آموزان محروم در شاهدشهر شهریار اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ صبح امروز آخرین بسته فرهنگی طرح همیار کتاب همراه قلم شامل تعدادی تبلت از جانب فعالان طرح همیار و خیرین به دانش آموزان محروم در شاهد شهر شهریار اهدا شد.

بیماری کرونا از اواخر سال گذشته تحصیل علم و دانش را به شیوه مجازی در کشور ممکن کرد؛ مقوله ای که از یک سو با طراحی اپلیکیشن شاد یک گام رو به جلو در الکترونیکی شدن آموزش در ایران به حساب می آمد و از طرفی به سبب عدم برخورداری طیف وسیعی از دانش آموزان در مناطق محروم از گوشی هوشمند اسباب افت تحصیل و یا حتی ترک تحصیل آنها را فراهم آورد.

در این میان اما چندی است که همیاران کتاب و همراهان قلم به واسطه برخورداری از زنجیره کتابخوانی و ارتباط های گسترده خوان درصدد مشارکت در تهیه تبلت و گوشی های هوشمند جهت دانش آموزان مناطق محروم هستند.

در همین راستا آزاده آبتین مبتکر و مجری طرح ملی همیار کتاب همراه قلم و مدیر مسئول انتشارات آبتین رسانه هنر با بیان اینکه تحصیل دانش آموزان از دغدغه های مهم کتاب دوستان است افزود: بدون تردید کودکی که از تحصیل محروم شود در آینده ازگنجینه دانش کتاب هم بی بهره خواهد بود و به همین سبب همیاران کتاب و همراهان قلم با کمک خیرین، نیک اندیشان و کتاب دوستان از ظرفیت ارتباطات خود در جهت تامین تبلت و گوشی های هوشمند برای دانش آموزان در مناطق محروم بهره گرفته اند.

وی در همین راستا با اشاره به پراکندگی همیاران کتاب در شهرها و استان های مختلف افزود: با توجه به اینکه ما ابزار مشخص و شفافی جهت جمع آوری وجوه نقدی در اختیار نداریم از همیاران خواسته ایم تا از دریافت وجه نقد بپرهیزند و تنها پس از جمع آوری تبلت ها مراتب را به مدیریت انتشارات آبتین رسانه هنر اطلاع دهند تا در بستری شفاف و با حضور معتمدان محلی تبلت ها به خانواده های نیازمند اهدا شود.

وی همچنین با توجه به حفظ آبروی افراد افزود: تهیه عکس و فیلم از اهدای تبلت به خانواده های نیازمند جهت همیاران کتاب ممنوع شده تا ضمن جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی؛ حرمت و آبروی دانش آموزان در مناطق محروم حفظ شود.


در همین راستا و در بخش دیگری از این گفت‌وگو؛ عرفان خانلر همیار کتاب و خیر و اهدا کننده تبلت و گوشی های هوشمند به دانش آموزان نیازمند در گفتگو با ایبنا از ضرورت عزم ملی برای تهیه امکانات تحصیل جهت دانش آموزان نیازمند سخن گفت و افزود: در قالب طرح همیار کتاب همراه قلم تا کنون ده ها تبلت و گوشی هوشمند جهت دانش آموزان نیازمند تهیه شده است و امیدواریم که با همیاری بیشتر نیک اندیشان این حرکت مثبت فرهنگی تداوم داشته باشد.

خانلر در همین رابطه با بیان اینکه این حرکت فرهنگی از تهیه چند تبلت ساده شکل گرفت و امروز به یک مسیر سبز تبدیل شده ؛ که می تواند در آینده به یک جریان تاثیر گذار فرهنگی در کشور تبدیل شود، افزود: هیچ نذر و حرکت نیکی بالاتر و برتر از ایجاد بستر تحصیل برای دانش آموزان نیازمند نیست و به همین سبب امیدواریم که با پیوستن تعداد بیشتری از خیرین به این طرح ؛ بستر خرید تبلت برای دانش آموزان بیشتری فراهم شود تا هیچ دانش آموزی به جهت عدم برخورداری از تبلت از تحصیل محروم نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها