سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کتاب معرفی برنامه‌های ترویج کتابخوانی در ایران منتشر شد

مجموعه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در قالب کتابی با عنوان «معرفی برنامه‌های ترویج کتابخوانی در ایران» توسط روابط‌عمومی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب تهیه و منتشر شده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از شبکه ترویج کتابخوانی ایران، هرساله مجموعه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی در قالب کتابی با عنوان «معرفی برنامه‌های ترویج کتابخوانی در ایران» منتشر و در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار می‌گیرد. امسال نیز این فعالیت‌ها در قالب کتابی با همین نام که از سوی روابط‌ عمومی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب تهیه شده‌، منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.
 
این کتاب در چهار بخش، به معرفی فعالیت‌های کتابخوانی که از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های گذشته و به‌ویژه ۱۳۹۸ برگزار شده، پرداخته‌است. نحوه اجرا، اهداف، نهادها و سازمان‌های همکار، دستاوردها، شاخص‌های انتخاب و آمار و گزارش برگزاری هر برنامه در سال‌های مختلف در این کتاب به تفکیک اشاره شده‌است؛ همچنین در دو بخش آخر این کتاب، به معرفی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و شبکه‌های کتابخوانی این ستاد پرداخته شده‌است و در بخش آخر کتاب نیز به معرفی پژوهش‌های انجمن گرفته در این دفتر در حوزه کتابخوانی اشاره شده‌است.
 
«طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران»، «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، «تقدیر از افراد و گروه‌های برگزیده در ترویج کتابخوانی» و «جام باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان» چهار فعالیت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به‌منظور گسترش عدالت فرهنگی، ایجاد امید و شور در جامعه، تمرکززدایی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی از سال ۱۳۹۳ به این سو طراحی و هر ساله اجرا می‌شود.
 
در برگزاری این چهار رویداد، نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همکاری دارند که ازجمله می‌توان به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خانه کتاب و ادبیات داستانی ایران، اتحادیه ناشران و کتابفروشان، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، شبکه‌های ترویج کتابخوانی و نهادهای بین‌المللی مانند کمیسیون ملی یونسکو، شرکت ارتباطات سیار هوشمند امین، صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) شبکه شهرهای دوستدار کتاب، شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب و  جمع زیادی از انجمن‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد.
 
معرفی برنامه‌های ترویج کتابخوانی در ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها