دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

فرهنگسرای خاوران با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و تشکیل پویش مردمی «همیاران سلامت» به یاری کادر درمان کشور آمده‌است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از  روابط عمومی مراکز فرهنگی منطقه15، اسماعیل قضات‌لو، رئیس فرهنگسرای خاوران و دبیر اجرایی بخش جهادی پویش «همیاران سلامت» با اعلام این خبر گفت: با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری، کادر درمانی کشور متحمل فشار زیادی شده‌است و اگر همیاری و کمک‌های مومنانه و جهادی در  همه بخش‌های جامعه نباشد، باید هر روز شاهد مرگ افراد بیشتری در جامعه باشیم. با این توصیفات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز تلاش دارد تا با تشکیل کمپین‌های مردمی و نیز آموزش‌های غیرمستقیم؛ باری را از دوش نیروهای جان بر کف  کادر درمان بردارد.

رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: به همین منظور با راه اندازی پویش مردمی «همیاران سلامت» در شهر تهران در پنج بخش «تولیدات رسانه‌ای»، «نیروهای جهادی»، «پاک کار»، «همیار کوچک» و «قدردانیم»، به یاری کادر درمان آمده‌ایم. در بخش اول با طراحی محتوا و تولیدlت رسانه‌ای به آموزش مردمی پرداخته‌ایم که هر روزه در صفحات مجازی تمام مراکز سازمان فرهنگی بارگذاری می‌شود.

وی گفت: بخش ساماندهی نیروهای جهادی به سه پویش دیگر تقسیم می‌شود. در «پیشگیران» از نیروهای خودجوش و مردمی داوطلب استفاده کرده و در مراکز پر تردد مانند  ایستگاه‌های مترو، فروشگاه‌های بزرگ و میادین اصلی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، تذکر دوستانه داده و با اهدا ماسک آن‌ها را به رعایت بهداشت و سلامت جامعه دعوت می‌کنیم.

در  «درمانگران» از افرادی که به سن قانونی رسیده و داوطلب کار جهادی هستند ثبت‌نام می‌کنیم تا با حضور در بیمارستان‌ها یاری‌گر کادر درمان باشند. در «دیده بانان» با راه‌اندازی کانون‌های محلی و کمک نیروهای جهادی و داوطلب برای اجرای دستور العمل‌های ستاد ملی کرونا و ابلاغ  آن به اهالی هر محله استفاده می‌شود.

قضات‌لو در ادامه به بخش سوم و پویش «پاک کار» اشاره کرده و افزود: در این پویش کسب‌و‌کارهای محلی و واحدهای صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تو سط کانون‌های جهادی شناسایی شده و به آن‌ها لوح تقدیر داده می‌شود؛ همچنین نشان  پاک کار بر روی در محل فعالیت شان نصب می‌شود.

دبیر جهادی همیاران سلامت به بخش چهارم پویش «همیار کوچک» اشاره کرده و گفت: در این پویش از کودکان می‌خواهیم تا  از نحوه استفاده از ماسک توسط خود و اطرافیان و شستوی مرتب دست‌ها عکس و فیلم تهیه کرده و در این کمین شرکت کنند. به کودکانی که در این پویش شرکت کنند  نشان همیار کوچک سلامت اهدا می‌شود.
رئیس فرهنگسرای خاوران در پایان گفت: بخش پنجم و آخرین فصل از این پویش به پاس قدردانی هر چند کوچک  از زحمات کادر درمان اختصاص دارد.

در پویش «قدردانیم» تصاویر و دل‌نوشته‌های مردم به همراه نقاشی کودکان و نوجوانان  و دست‌سازهای هنری مردمی توسط جهادگران جمع‌آوری شده و در روز پرستار به کادر درمان اهدا می‌شود؛ علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پرتال farhangsara.ir  مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها