دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
فراخوان هنری و ادبی به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی همزمان با برنامه‌های بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی، اقدام به انتشار فراخوان هنری و ادبی با هدف شناخت شخصیت وی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان شرقی، علی بینش، مدیرکل کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: این فراخوان ویژه نوجوانان و با هدف معرفی شخصیت شهید شیخ محمد خیابانی در دو بخش هنری و ادبی منتشر شده است.

وی تصریح کرد: نوجوانان ۱۲ الی ۱۸ سال از سراسر کشور می‌توانند در بخش ادبی آثار خود را در قالب شعر، داستان کوتاه و متن ادبی به دبیرخانه این فراخوان واقع در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ارسال نمایند

وی افزود: در بخش هنری نیز علاقه‌مندان می‌توانند در قالب عکس، فیلم ۶۰ ثانیه، نقاشی، خوشنویسی، موشن‌گرافی و فیلمنامه کوتاه انیمیشن اقدام به ارسال آثار خود نمایند. وی توجه به زندگی، شخصیت و اندیشه‌های بیدارگرانه شیخ محمد خیابانی را از جمله ویژگی‌های این فراخوان برشمرد و ۳۰ دی ماه را آخرین مهلت ارسال آثار عنوان کرد.

بینش، تولید نماهنگ زنده توسط انجمن سرود کانون، انتشار کتاب قصه‌های شیخ شهید و برگزاری نشست انجمن شعر و داستان شهریار با حضور نوجوانان این انجمن و یکی از نویسندگان سرشناس ادبیات کودک و نوجوان کشور را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که کمیته کودک و نوجوانان نوجوان ستاد بزرگداشت شیخ محمد خیابانی برگزار خواهد کرد.

محمد خیابانی، معروف به شیخ محمد خیابانی از فعالان سیاسی در دوره انقلاب مشروزه ایران بود. او در مجلس دوم به وکالت رسید و بعد از دورهٔ دوم و در حین جنگ جهانی اول به تبریز رفت و قیام کرد و اقدام به تشکیل آزادیستان نمود. عاقبت با ورود والی جدید مخبرالسلطنه در تبریز کشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها