پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
سامانه ملی مدیریت مؤسسات قرآنی آغاز به کار کرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه ملی مدیریت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت: سامانه ثبت اطلاعات مؤسسات کشور از امروز، پنجم آذرماه، آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، سیدفخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با ایکنا از آغاز به کار سامانه ملی مدیریت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت: این سامانه به نشانی Qia.ir از امروز، پنجم آذرماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در فاز نخست، تمامی اطلاعات مربوط به مؤسسه مانند، مدیرمسئول، مدیرعامل، اعضای هیئت مؤسس، هیئت مدیره، مربیان و بازرسان، اطلاعات مربوط به ساختمان، اساسنامه، استقلال مؤسسه یا وابستگی به مؤسسات دیگر جمع‌آوری می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به همکاری سازمان دارالقرآن‌ الکریم برای ارائه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با توجه به تدوین آئین‌نامه‌های جدید مشترک مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت کشور و لزوم پایبندی به مفاد این آئین‌نامه‌ها، در این سامانه اطلاعات مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز دریافت می‌شود تا مدیریت و نظارت بهتری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

وی افزود: در فازهای بعدی سامانه، مسئله نظارت بر موسسات، حمایت‌ها، تسهیلات و فرایندهای آموزش نیز به این سامانه افزوده خواهد شد. امیدواریم این سامانه بتواند داده‌های آماری و گزارش‌های خوبی را برای تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان ارائه کند.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: حمایت از فعالیت مؤسسات و پرداخت سرانه‌ها، فقط بر مبنای داده‌های این سامانه خواهد بود و از مؤسساتی که اطلاعات مربوطه را در این سامانه وارد نکنند در ثبت نام قرآن‌آموزان در آزمون سراسری قرآن و عترت با مشکل جدی روبرو خواهند شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن وزارت ارشاد در ادامه از تدوین نهایی آئین‌نامه ویژه شعب وابسته به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خبر داد و گفت: کار تدوین ضوابط تأسیس شعب مؤسسات به پایان رسیده و تا پایان ماه جاری به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، ثبت نام در این سامانه از پنجم آذرماه آغاز و تا بیستم آذرماه ادامه خواهد داشت. همچنین ثبت نام موسسات و قرآن‌آموزان در آزمون سراسری سال جاری از ابتدای دی‌ماه آغاز خواهد شد و در ۱۵ دی‌ماه به پایان خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها