چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
اهدای بیش از 5500 جلد کتاب به زئران حرم رضوی

آستان قدس رضوی در قالب طرح «رواق کتاب» از اواسط سال 99 تاکنون بیش از 5500 جلد کتاب به مخاطبان حرم مطهر رضوی اهداء کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در قالب طرح «رواق کتاب» که از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حال اجراست، از اواسط سال 99 تاکنون بیش از 5500 جلد کتاب به مخاطبان کودک و بزرگسال حرم مطهر رضوی اهداء شده است.

پیرو تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی در راستای عمق بخشی به سطح معرفتی زائران و افزایش سرانه مطالعه کتاب، برای نخستین بار از دهه آخر صفر سال جاری طرح «رواق کتاب» در حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

در قالب این طرح جلسات معرفی، رونمایی و نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و کارشناسان برجسته حوزه فرهنگ برگزار می شود. قصه گویی برای کودکان و برپایی جلسات شعرخوانی از دیگر برنامه های طرح رواق کتاب است که با استقبال زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی همراه شده است.

تعامل زائر با کتاب در قالب یک رواق اختصاصی و دعوت از نویسندگان، امضاء کتاب و اهداء به زائر، خوانش کتاب با حضور نویسندگان و فعالان فرهنگی از ویژگی های این طرح فرهنگی است.

برگزاری مسابقه و خوانش کتاب برای کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی و خاطره‌گویی، انجام تبلیغ چهره‌ به‌ چهره کتاب با همکاری اساتید و مربیان کودک و نوجوان اداره پاسخ‌گویی حرم مطهر، برنامه حلقه معرفت کتاب و منبر کتاب با حضور کارشناسان دینی، اساتید، نویسندگان و فعالان فرهنگی نیز از جمله برنامه‌های اجرایی در قالب این طرح است.

طرح «رواق کتاب» همه روزه از ساعت 9 تا 19 در صحن قدس حرم مطهر رضوی، پذیرای زائران و مجاوران، فعالان حوزه کتاب، نویسندگان و صاحب‌نظران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها