دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
ثبت تاریخ شفاهی تجربه زیست کادر درمان در ایام کرونا

رئیس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ثبت تجربه زیسته بخشی از کادر درمان کشور در قالب مصاحبه تاریخ شفاهی توسط پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، قربان‌علی کناررودی، رئیس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در توضیح جزئیات این خبر افزود: به‌منظور همکاری و معرفی کادر درمان برای مصاحبه، مکاتباتی از سوی پژوهشکده اسناد با فرهنگستان علوم پزشکی ایران و جامعه جراحان ایران صورت گرفت که نتیجه آن اعلام آمادگی و همکاری این مراکز با پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در معرفی افراد شاخص کادر درمان برای انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در ایام کرونا شد.
 
کناررودی در ادامه افزود: هم‌اکنون لیستی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور برای انجام مصاحبه تاریخ شفاهی توسط پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهیه شده‌است که در این لیست اسامی تعدادی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی از بین روسای انجمن‌های علمی و فرهنگی، استادان دانشگاه، فرهنگستان علوم، فرهنگستان ادب فارسی، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن جامعه‌شناسی، انجمن جمعیت‌شناسی و ... وجود دارد.
 
وی بیان کرد: در همین‌راستا فرهنگستان علوم پزشکی و جامعه جراحان ایران با پژوهشکده سازمان لیستی از افراد فعال در کادر درمان کشور(نیروهای موثر نظام سلامت) تهیه شد و قرار است تجربه زیسته آن‌ها از روزهای کرونا در قالب تاریخ شفاهی ثبت شود.
 
کناررودی ادامه‌ داد: تاکنون با ۶ نفر از فعالان کادر درمان از جمله  دکتر عارفی، دکتر سجادی، دکتر نیکنام، دکتر ملک‌افضلی، دکتر صدری‌زاده و دکتر کلانتر معتمدی گفت‌وگوهایی به‌صورت آنلاین انجام شده‌است که در نهایت فایل صوتی این مصاحبه‌ها پیاده‌سازی و تدوین خواهد شد و در پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آرشیو نگهداری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها